Dokter.nl

BEL een VERTROUWENSPERSOON - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Het is mogelijk dat u vragen heeft die u liever niet op een publiek forum plaatst, ondanks de anonimiteit van het forum. Misschien heeft u behoefte aan een persoonlijk gesprek of zou u graag met een vertrouwenspersoon/professional over uw problemen willen praten. Voor meer info en beschikbaarheid, klik hier.
Het verwijderen van een Lintworm, zoals vroeger (1/1) - Medisch Forum - Dokter.nl
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Het verwijderen van een Lintworm, zoals vroeger

Het verwijderen van een Lintworm, zoals vroeger 05 apr 2012 16:48 #1

Het verhaal gaat hier ten ronde dat vroeger lintwormen verwijderd werden via de mond door ze naar buiten te lokken met een gebrek aan voedsel (zelf niet eten dus) en de specifieke geur van iets (zoals koffie, melk of sterke bouillon

Op het internet zijn zowel pro's als contra's te vinden voor dit verhaal.

Wie weet of dit vroeger gedaan werd op deze manier? Waarom wel? waarom niet? Is het mogelijk

Ik kan me voorstellen dat honger en de geur van eten een lintworm naar buiten kunnen lokken.

Maar dan moet hij wel door de maag, de slokdarm door (naar boven) en het is 100% zeker dat hij sterft als je bij een mens via de mond naar buiten klimt.

Wie geeft zekerheid?

Re:Het verwijderen van een Lintworm, zoals vroeger 06 apr 2012 11:46 #2

Hoi Linz,
Het verhaal van "naar buiten lokken" is een broodje aap !
Misschien in de middeleeuwen.
Tegenwoordig krijg je een medicijn dat de lintworm doodmaakt of verdoofd en dan komt hij mee met je ontlasting.
Dus maak je geen zorgen : één pilletje en het beest verdwijnt via de normale uitgang, en is DOOD.
Groetjes,
Gus
Moderators: Cheers, Tandor

Vind Dokter op