Dokter.nl

Bel met medische vragen of voor advies (€ 0,9 p/m)  Klik hier voor informatie en beschikbaarheid
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

bovenste luchtweginfectie/virusinfectie en pijn op de borst...

bovenste luchtweginfectie/virusinfectie​ en pijn op de borst... 22 jun 2011 21:51 #1

• niesje
hallo,

ik heb een goede bovenstluchtweginfectie te pakken. Ik begon twee en halve week geleden met keelpijn en dat werd een keelonsteking. Nadat deze afnam, werd ik verkouden en begon erg te hoesten, met slijm.

Afgelopen maandag begon de keelpijn weer opnieuw en mijn verkoudheid was nog niet over. Ik heb sinds gisteren echter af en toe, ineens pijn rechtsboven mijn borst. Het is een soort krampachtige pijn die heel even is en vrij snel ook weer wegtrekt. Ben verder een klein beetje benauwd, erg moe, en dus nog snotterig en hoesten.

Ben vanmiddag bij de dokter geweest en die zei gewoon uitzieken en echt rustig aan doen. Kan het gewoon door het hoesten komen of door de infectie? Het voelt ook meer als spieren, dan iets met mijn hart of longen. Dokter heeft ook geluisterd en alles klonk verder prima in orde.

Gewoon uitzieken?? Herkend iemand dit??

Re:bovenste luchtweginfectie/virusinfectie​ en pijn op de borst... 22 jun 2011 21:57 #2

• niesje
het is vaak dat ik de pijn krijg als ik bijvoorbeeld even gezeten heb en dan opsta of voorover buk om iets te pakken. Of als ik bijvoorbeeld van mijn werk naar de trein loop. misschien komt het door het wat krampachtig ademhalen vanwege mijn benauwdheid door verkoudheid e.d.??

Re:bovenste luchtweginfectie/virusinfectie​ en pijn op de borst... 22 jun 2011 22:03 #3

• Maurice
Waar krijgt u pijn bij het naar de trein lopen of bij het vooroverbuigen? Aan de oren, het hoofd, of misschien op de borst...? Wat bedoelt u precies? En kunt u de pijn omschrijven (stekend, snijdend, drukkend, continu, aanvalsgewijs...)?

Re:bovenste luchtweginfectie/virusinfectie​ en pijn op de borst... 22 jun 2011 22:14 #4

• Claire
De meest voor de hand liggende verklaring voor de klachten zou een uitbreiding van de luchtweginfectie naar de longen kunnen zijn. Hoe is het trouwens mogelijk dat je zo lang last hebt van een luchtweginfectie? Heb je hiervoor een behandeling gekregen, bijvoorbeeld een antibioticum?

Re:bovenste luchtweginfectie/virusinfectie​ en pijn op de borst... 22 jun 2011 22:15 #5

• niesje
ik krijg dan (zoals ik al omschreef) een soort van krampend/stekend gevoel rechts boven mijn borst. Het is geen drukkend of beklemmend gevoel. Voel het ook een beetje naar mijn sleutelbeen trekken. Het trekt vrij snel weer weg en heb dan ook nergens last meer van. Hopelijk heb je zo genoeg info.

Re:bovenste luchtweginfectie/virusinfectie​ en pijn op de borst... 22 jun 2011 22:21 #6

• niesje
nee heb geen antibiotica gekregen, omdat antibiotica tegen een virale infectie vaak helemaal niets doet. Ik heb vaker een bovenste luchtweginfectie gehad en soms kan het best even duren voordat je er vanaf bent. Volgens de dokter heb ik een dubbele opgelopen, en heeft het gewoon even tijd nodig. Ik hou het natuurlijk wel in de gaten. Alles klonk verder goed (hart en longen).

Re:bovenste luchtweginfectie/virusinfectie​ en pijn op de borst... 22 jun 2011 22:42 #7

Wat bedoelt de huisarts met een dubbele infectie? Is dit misschien toch een bacteriële superinfectie bovenop een virale infectie? Misschien ben je wel een beetje benauwd. Pijn bij voorover bukken in het hoofd kan wijzen op een infectie van de holten in het voorhoofd.

Re:bovenste luchtweginfectie/virusinfectie​ en pijn op de borst... 23 jun 2011 09:58 #8

• niesje
daar bedoelt hij mee dat ik boven de luchtweginfectie waar ik herstellende van was, er nog eentje heb gekregen. Het ziet er naar uit dat het niet bacterieel is.

Re:bovenste luchtweginfectie/virusinfectie​ en pijn op de borst... 23 jun 2011 14:29 #9

• Lieke
Ik zou de huisarts vragen of hij even naar de longen zou willen luisteren.

Re:bovenste luchtweginfectie/virusinfectie​ en pijn op de borst... 23 jun 2011 14:32 #10

• Anoniem
Moderators: Cheers, Tandor
Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Klik hier voor informatie en beschikbaarheid

Vind Dokter op