Zoeken Vraag het forum

5 maanden geen eisprong. word ik ooit nog zwanger?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hoi. Even ik het kort omdat het anders een lang verhaal word. Ik ben 24. Heb 2 gezonde kinderen en sinds 2011 geen anticonceptie meer. 9 maanden geleden wilde wij voor een 3e kindje gaan. Na 4 maanden de huisarts gebeld omdat mijn cyclus steeds korter word en ik of 1.5 dag of helemaal niet ongesteld word. Advies was temperaturen en ovulatie testen. Hier ben ik dus al 5 maanden mee bezig. Maar helaas geen eisprong te bekennen en ook weer maar zo kort ongesteld. Nu heb ik vanmorgen weer de huisarts gebeld. Hij vind het heel vervelend voor me maar kan mij gezien mijn leeftijd pas na een jaar!! Doorsturen. Ik heb hem 5 maanden geleden voor het eerst hierover gesproken dus dat betekend dat ik nog 7 maanden moet wachten. Mijn hoofdvraag is dus, kan ik na 5 maanden geen eisprong en vermoedelijk veel langer nog een eisprong verwachten?? Ik lees veel op internet van vrouwen die soms geen ei hebben. Maar niks over maanden achter elkaar. Ik hoop dat er iemand antwoord heeft. Groetjes.

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Ik snap niet waarom je daar een jaar voor zou moeten wachten. Je huisarts kan je gewoon doorsturen naar de gynaecoloog. Dus ik zou toch maar even naar de huisarts gaan en een verwijzing vragen.

Reageren
    Anoniem

Van wegen mijn leeftijd doet een gynaecoloog niets als je nog geen jaar bezig bent met zwanger worden. Pas NA een jaar gaan ze kijken of daar een reden voor is. Ik heb de huisarts zoals ik schreef vandaag al gesproken.

Reageren
    John (moderator)

Dat klopt wel, gedeeltelijk althans. Als je na een jaar proberen nog niet zwanger bent en er geen andere afwijkingen zijn, gaat de gynaecoloog een vruchtbaarheidsonderzoek doen. Dat klopt dus. Maar bij jou is er iets anders aan de hand.
    Je hebt namelijk geen eisprong en eigenlijk geen menstruatie.
    Voor het overige klopt het verhaal dat je huisarts over de gynaecoloog vertelt niet. Je hebt klachten die bij de gynaecoloog thuis horen. Dat heeft met je leeftijd niets te maken. En het is ook onjuist dat de gynaecoloog in dit geval niets zou doen.
    Het is heel goed mogelijk dat er iets heel anders aan de hand is waardoor je geen eisprong hebt. Dat zal dan toch onderzocht moeten worden.

Reageren
Reageer op: 5 maanden geen eisprong. word ik ooit nog zwanger?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.