- anomiem,28 juni 2013 om 20:20
Hoi.
Ik ben 18 jaar oud. Ik zou bijna 12 jaar worden toen ik voor het eerst ongesteld werd.
Mijn menstruatie is altijd al heel onregelmatig geweest. Mijn huisarts zei altijd dat het niet uit maakte en dat het de eerste paar jaren wel normaal is. Toch vind ik het niet normaal. Ben laatst weer langs de huisarts gegaan en heb ze duidelijk gemaakt dat 5 jaar lang genoeg is geweest en er wel een reden moet zijn voor mijn onregelmatige cyclus.
Ik zelf heb nog nooit seks gehad hij zei me dat het daarna mischien wel beter zou worden?(ik vond het raar, maar goed).
ook heeft hij me de pil niet voorgesgreven is niet nodig zei hij???is het zo dat ik dan later moeilijk kinderen krijg omdat ik nu minder eiersprongen heb? Ik wil echt heel graag kinderen later. Ben bang dat het niet kan en het er later te laat voor is.
ps. wordt om de 2 maanden 1.5 maand ongesteld. paar x zelfs langer dan 2 maanden gwacht
1 reactieReagerenJohn (moderator)
28 juni 2013 om 22:05Het is inderdaad zo, dat het een aantal jaren kan duren voordat er regelmaat in de menstruatie komt.
Een anticonceptiepil kan dat inderdaad reguleren. Je huisarts heeft wel een punt als hij/zij zegt dat het op dit moment vanwege je menstruatie niet nodig is. Het is immers niet raar dat het een aantal jaren kan duren. Een pil is in principe bedoeld om ongewenste zwangerschappen te voorkomen.Uiteindelijk bepaal je natuurlijk zelf of je pil gaat gebruiken ja of nee.
Seks hebben gaat je menstruatie dus ook niet reguleren. Dat is gewoon onzin.
Wat kinderen krijgen betreft: Als je minder eisprongen hebt 6 i.p.v. 12 bijvoorbeeld, betekend dat ook dat je maar 6 kansen hebt om zwanger te raken. Maar zwanger raken zelf is geen probleem.
Ik zou terug gaan naar de huisarts en een recept voor de pil vragen. Als hij moeilijk doet zeg je gewoon dat je seksueel actief bent en nog geen kinderen wil.
Reageren