Zoeken Vraag het forum

Wél ovuleren, niét menstrueren

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

In Juni 2014 ben ik gestopt met de pil omdat we graag een kindje willen. We zijn nu acht maanden verder en ik ovuleer wel elke maand (ik doe ovulatietesten die maandelijks positief zijn en merk ook aan mijn afscheiding en temperatuur dat ik ovuleer), maar ik heb tot de dag van vandaag geen druppel bloed gezien… Ik heb alleen gedurende 4 dagen per maand (op het moment dat ik zou moeten menstrueren) bruine afscheiding. Maar dit is zó weinig dat ik het niet hoef op te vangen met tampons of maandverband (mijn string is aan het eind van de dag zowat schoon) en ik het alleen zie bij het afvegen na het plassen. Daarbij geen buikkrampen of de andere symptomen die ik vroeger had als ik menstrueerde. Dit alles is elke cyclus sinds het stoppen met de pil vrij regelmatig; ongeveer 2 weken na de ovulatie heb ik die afscheiding 4 dagen lang.

Mijn vraag is: hoe kan het dat ik ovuleer maar niet bloed 2 weken erna?

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

De ovulatietesten meten in de regel het LH hormoon. Dat is het hormoon dat verantwoordelijk is voor de eisprong. Het feit dat dit hormoon verhoogt is wil echter niet altijd zeggen dat er ook daadwerkelijk een eisprong plaats vindt.
    Een andere oorzaak zou kunnen zijn dat je baarmoederslijmvlies niet voldoende aangroeit om een innesteling mogelijk te maken.

Ik zou je in ieder willen aanraden om naar de gynaecoloog te gaan om je baarmoeder en je eierstokken te laten controleren.

Reageren
    Anoniem

Bedankt voor je snelle reactie. Ik maak morgen een afspraak bij de huisarts en vraag dan om een doorverwijzing.

Reageren
Reageer op: Wél ovuleren, niét menstrueren
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.