- Anoniem11 maart 2015 om 09:50
Hallo,
Vorig jaar in september gestopt met de pil wegens kinderwens.
Sindsdien maandelijks bruine afscheiding. Geen bloed, wel de normale menstruatiepijnen die ik voorheen ook had (met pil had ik wel bloed trouwens).
Vorige week ovulatietesten gedaan en 2dagen positief getest dus lijk wel gewoon te ovuleren.Kan ik deze afscheiding als menstruatie interpreteren of?
13 reactiesReagerenJohn (moderator)
11 maart 2015 om 12:54Eigenlijk niet. Een menstruatie wordt gekenmerkt door rood bloed.
Reageren
Misschien goed om eens naar de gynaecoloog te gaan. Misschien is het nodig om een keer een menstruatie op te wekken.Anoniem11 maart 2015 om 19:11Maar ik ovuleer wel en kan dus zwanger raken?
Of denk je dat dat niet kan dan?
Bedankt voor je reactie trouwens
ReagerenJohn (moderator)
11 maart 2015 om 19:17Het is nog maar de vraag of je ook daadwerkelijk ovuleert.
De testen werken op de aanwezigheid van van het LH. Dit hormoon stimuleert de eisprong. Het is echter geen garantie dat er ook daadwerkelijk een eisprong plaats vindt. Dat zou dan kunnen verklaren waarom je geen menstruatie hebt.
ReagerenAnoniem11 maart 2015 om 20:15Jeetje, flinke tegenvaller voor me dit.
Dacht ik gelijk goede cyclus te hebben en te ovuleren..Halfjaar voor niks ‘gehoopt’..
Mag ik vragen hoe je dit allemaal weet?
ReagerenJohn (moderator)
11 maart 2015 om 20:41Gestudeerd……
Daarom dat ik ook adviseer om naar de gynaecoloog te gaan. Die kan namelijk zien of er ook daadwerkelijk een eisprong heeft plaats gevonden.Het was waarschijnlijk ook wel iets te optimistisch om te denken dat je meteen zwanger zou raken na het stoppen van de pil. Soms lukt dat maar in de regel duurt dat toch echt even iets langer. Je lichaam moet ontpillen. Normaliter moet je altijd eerst 1 of 2 normale menstruaties hebben gehad.
ReagerenAnoniem11 maart 2015 om 20:52Ok dank je wel!
Ik verwachtte niet dat ik gelijk zwanger zou kunnen raken maar had wel gedachte dat we er mee bezig waren maar dat is dus helemaal niet zo.. tenminste ik had helemaal geen kans dus om zwanger te raken.Ik ga morgenochtend gelijk mijn huisarts bellen. Zij heeft onlangs al genoemd iets over het opwekken van een menstruatie maar moest nog even een maand afwachten..
Pff vind best spannend en eng om naar huisarts / gynaecoloog te gaan..
voor inwendig ondz zeg maar :-/Nogmaals bedankt voor reactie
ReagerenJohn (moderator)
11 maart 2015 om 21:01Graag gedaan.
Reageren
Of je helemaal geen kans had kan ik niet zeggen. Laten we zeggen minder kans.
Succes!! Ik hoop voor jullie dat het snel gaat lukken.Anoniem11 maart 2015 om 21:01Zou de huisarts duphaston mogelijk gaan voorschrijven?
Ik baal dat ik hier niet na 2 maanden actie ben gaan ondernemen..
In mijn omgeving raken mensen al bijna zwanger als ze het erover hebben.. ik wil ook zo graag…
ReagerenJohn (moderator)
11 maart 2015 om 21:18Na 2 maanden had je huisarts beslist niets gedaan….
Dan was ontpillen zeer voor de hand liggend. Het kan soms maanden tot een jaar duren voordat de cyclus weer helemaal is hersteld.Mogelijk dat de huisarts dat doet, maar het zou beter zijn om een verwijzing te geven naar de gynaecoloog.
ReagerenAnoniem12 maart 2015 om 07:26Heb morgen een afspraak bij mijn huisarts. Ben benieuwd.
Hopelijk zo min mogelijk aan de hand en kunnen we verder met ons kinderwens…Vind het wel spannend!
ReagerenJohn (moderator)
12 maart 2015 om 09:19Laat morgen even wat weten als je bij de huisarts bent geweest.
ReagerenAnoniem13 maart 2015 om 17:46Kan maandag medicatie ophalen voor opwekken menstruatie. Teken dat ovulatietesten positief waren, was positief.
Nu dus opwekkers om het allemaal even ‘op te schonen’
ReagerenJohn (moderator)
13 maart 2015 om 22:25Hopelijk komt het daar dan helemaal mee goed.
Reageren