- Anoniem16 november 2014 om 14:18
Hallo,
Ik ben sinds 1 juli gestopt met de pil, omdat ik graag zwanger wil worden. Ik heb na de gebruikelijke menstruatie na 1 juli een cyclus van 31, 37 en 28 gehad. Met die laatste cyclus was ik heel blij, want dan zou ik weer regelmatig zitten. Echter ben ik vandaag al 2 weken ‘overtijd’. Mijn eisprong heb ik niet bewust meegekregen, dus ik kan niet zeggen of hij daadwerkelijk op de dag was dat ik zelf had uitgerekend.
Wel heb ik 2 weken terug, toen ik dus eigenlijk mijn menstruatie zou hebben, redelijk wat bruine afscheiding gehad, zelfs wat slijmig. Dat heeft ongeveer net zolang geduurd als mijn gebruikelijke menstruatie, 4-5 dagen.
Ik denk al een aantal dagen om een test te gaan halen, maar ik heb totaal geen symptomen zoals gevoelige borsten of buik etc. En omdat ik ook mijn eisprong niet heb gevoeld lijkt het me sterk. We zijn ook niet actief geweest in die tijd ivm drukte.Wat kan het zijn? Kan ik denken aan de ‘ontpil’ fase, of misschien toch een zwangerschap? En heeft het invloed op mijn vruchtbaarheid?
Ik probeer het niet al te veel mee bezig te zijn omdat men zegt dat als je veel met je kinderwens bezig bent je hormonen een spelletje spelen, maar het is zo lastig als je het zo graag wilt!5 reactiesReagerenJohn (moderator)
16 november 2014 om 14:50Ik denk dat het alles te maken heeft met ontpillen. De vorige keer had je een cyclus van 37 dagen. Een zwangerschapstest kun je natuurlijk doen.
ReagerenAnoniem16 november 2014 om 19:18Ja okee, vervelend eigenlijk want het geeft veel onduidelijkheid. Ik heb nu sowieso niet het idee dat er überhaupt binnenkort nog een menstruatie aan zit te komen, want ik heb ook daar geen symptomen voor zoals gebruikelijk (en sinds ik met de pil gestopt ben zijn de symptomen voor mijn eisprong en menstruatie juist goed te merken)
Reageren
Ik heb nu al een cyclus van 42 dagen, is dat niet uitzonderlijk lang?John (moderator)
16 november 2014 om 20:54Met ontpillen kan dat gebeuren.
Reageren
Je kunt natuurlijk een test doen….Anoniem16 november 2014 om 21:06Ga ik morgen doen!
ReagerenAnoniem21 november 2014 om 17:45Ik denk dat het komt door het stoppen met de pil.
Reageren
Zelf heb ik er ook bewust voor gekozen om te stoppen met de pil, het ging heel onregelmatig en ben zelfs 2jaar niet meer ongesteld geweest, maar de ha heeft gezegd dat je dan nog steeds een kans hebt om zwanger te raken. Stoppen met de pil kan je hormonen van slagen maken, beetje in de war.
Maar het kan ook dat je zwanger bent. Wees in ieder geval niet bang, want je bent gewoon vruchtbaar een week of maand nadat je bent gestopt.