Zoeken Vraag het forum

Ik wil graag een kind, vriend nog niet

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hoi,

Ik ben 23 jaar en mijn vriend 24. Wonen nu 2 jaar samen in een koopwoning en ben echt klaar voor de volgende grote stap in ons leven.. “een kindje”. Als ik er over praat met me vriend blijft ie zeggen nog niet ” ik wil nog door groeien op werk”! Maar ik krijg t niet bij hem naar binnen dat voor hem kwa werk situatie niets veranderd! voor me gevoel denkt hij ook dat als ik mijn implanon (staafje in bovenarm) laat verwijderen dat ik morgen al een kind baar. Heb al heel vaak gezegd dat het misschien nog maanden kan duren voor dat ik zwanger ben en dat ik ook nog 9 maanden zwanger ben… Ik zit continue te kijken naar kleertjes en meubels voor de kinderkamer en krijg t niet uit me hoofd.. Iemand nog tips????

Groetjes.

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)

De enige tip die ik je kan geven is, geef je vriend de tijd die hij nodig heeft om een dergelijk belangrijke beslissing te nemen. Het is een grote verantwoordelijkheid die je op je neemt. En gezien de leeftijd, kan ik me voorstellen dat hij daar nog niet aan toe is. Of nog onzeker is of hij deze verantwoordelijkheid kan dragen.
    [quote]Maar ik krijg t niet bij hem naar binnen dat voor hem kwa werk situatie niets veranderd![/quote] qua werk zal er waarschijnlijk niets veranderen, maar voor hem verandert er wel iets. Zijn verantwoordelijkheid om voor een gezin te zorgen verandert. Wellicht wil hij eerst meer zekerheid in zijn werkomgeving of doorgroeien naar een baan met meer inkomen om beter voor een gezin te kunnen zorgen.
    Ik begrijp het dilemma, maar van de andere kant mag je er blij mee zijn dat hij hier blijkbaar heel goed over nadenkt. Een kind heb je voor de rest van je leven..het brengt grote verantwoordelijkheden met zich mee.

Reageren
    Anoniem

Hoi! Super bedankt voor je reactie!!!! We zijn inderdaad nog jong ben ik met je eens. En ik denk niet dat me vriend er helemaal niet klaar voor is want bijv: we hadden het over de inrichting in huis.. lamp tafeltje.. en vroeg op een bepaald moment wat wil jij daar dan.. en zijn reactie was: daar komt toch binnenkort de box! In zijn onbewust zijn is hij er echt wel mee bezig maar kan er niet door heen prikken. soms als ik wat zeg wordt ie ook boos!En zal het nooit stiekum doen.. of dwingen want een kindje krijg je samen en niet alleen! maar toch weet ik echt niet wat ik er mee doen moet!

Reageren
    John (moderator)

Geef hem gewoon de tijd. Niet pushen….bij de meeste mannen komt dat gewoon vanzelf. Vrouwen zijn er gewoon veel eerder klaar voor dan mannen..

Reageren
    Anoniem

Dat is zeker helemaal waar! Bedankt voor de wijze woorden. Stiekum hoop ik dat hij er sneller klaar voor is dan verwacht.. 🙂

Reageren
Reageer op: Ik wil graag een kind, vriend nog niet
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.