Zoeken Vraag het forum

Help!! Mijn vriend wil persee een kind en ik niet!

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Oceana

Goedendag

Ik ben een grote hypochonder en het hele idee van kinderen dragen baren en daarbij komende complicaties maakt me al misselijk als ik eraan denk.

Ik wil wel een kind maar dan via een draagmoeder of adoptie. Maar mijn vriend wil alleen via de natuurlijke weg.

Hij dreigt anders de relatie te beeindigen dus heb ik gezegd dat ik wel op mn 33ste een kind wil (ik ben nu 29) en erin meegestemd terwijl ik het eigenlijk niet wil, dus niet zelf dragen en alle lichamelijke pijnlijke ongemakken ervaren van zwangerschap. Dit heb ik gezegd eerst maar hij blijft bij zn standpunt en vind dat ik me aanstel. Ik heb adoptie of een draagmoeder voorgesteld maar dat wil hij liever niet. Nu wil ik als ik 33 jaar ben gewoon stiekem de pil doorslikken en mezelf zogenaamd onvruchtbaar laten verklaren door een arts zonder dat hij erachter komt.

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)

dat is een goede basis voor een goede relatie….
    Een relatie die gedoemd is om te mislukken.
    Dat is toch bedrog. Tegen jezelf en je partner.
    Geen arts verklaard jou onvruchtbaar als je dat niet bent.
    Je zult hier toch op een andere manier met je partner uit moeten komen. Of je angsten onder ogen zien en hulp zoeken bij een psycholoog .

Reageren
    Oceana

Ja, het is vooral psychisch maar ik blijf twijfelen of ik het nou wel of niet wil.

Reageren
    John (moderator)

Iedere dag worden er in Nederland tussen 400 en 500 baby’s geboren. Miljoenen vrouwen zij je al voor gegaan en dan ook nog vaker dan 1 keer. Dan zou jij dat toch ook moeten kunnen.
    Praat er eens met een psycholoog over

Reageren
    Czar

Ik vind het maar een rare vriend die dreigt de relatie te beëindigen als je niet snel een kind neemt op de natuurlijke weg. Zoals je het beschrijft lijkt het wel op chantage.
    Ook jij gedraagt je niet normaal door hem te willen bedriegen.
    Jullie moeten zien er samen op een eerlijke manier uit te komen en anders is het wellicht beter de relatie te verbreken. Je kunt volgens mij beter hulp zoeken bij een relatie-therapeut om de relatie te redden.
    Het is toch helemaal geen goed idee om een kind te nemen als je dat allebei niet heel erg graag wilt. Ik zou zeggen: als één van beiden het niet wil, dan moet je er niet aan beginnen.

Reageren
Reageer op: Help!! Mijn vriend wil persee een kind en ik niet!
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.