- Anoniem29 september 2014 om 00:14
Hallo allemaal,
Ik ben een jonge vrouw van 20 en het klinkt raar, maar ik heb al vrij lang een behoorlijke kinderwens!
Ik heb een vriend van 26 jaar oud en we wonen een jaar samen nu ongeveer, en hebben 4 jaar een relatie.
Alhoewel we financieel niet heel ruim zitten zit het idee bij mij toch vrij hoog, eigenlijk ben ik er al steeds meer over aan het nadenken sinds ik 1,5 jaar terug een miskraam heb gehad, zonder dat ik wist zwanger te zijn…
Dat was dan ook nog maar in een hele jonge zwangerschap, maar het deed me wel aan het denken zetten!Nou zijn we sindsdien vrij strikt met de voorbehoedmiddelen, ik slik dan geen pil, omdat ik er slecht tegen kan, heb meerdere geprobeerd en was t wel zat.
Maar we gebruiken wel condooms!
Nu een 6-7 maanden maanden geleden heb ik het voor het eerst ter sprake gebracht en hij zei dat hij net als mij ook heel graag kinderen wilde, maar de situatie er nog niet naar was, vooral dus financieel.
Maar sinds 1-1,5 maand nu stelt hij soms voor het zonder condoom te doen! En ik vraag dan steeds zo van ja en dan? En dan wilt hij het dus ook gewoon af maken, en ik zeg dan dat ik dan niet wat de gevolgen zijn en dan zegt hij gewoon van ja ik denk kindjes!
Ik heb het steeds uiteindelijk afgewezen door gewoon een condoom in de handen te drukken! Maar ik ben nu een beetje in de war met wat hij nu wil?
Want als ik er gewoon naar vraag dan begint hij weer over financiën en voor de seks begint hij dan weer om het zonder te doen?Is het zijn subtiele manier om te zeggen dat het misschien nu toch een keer kan?
Ik wil wel dat als ik uiteindelijk zwanger raak dat we er beide van kunnen genieten!
Is er hier iemand die toevallig ervaring heeft op een of andere manier hiermee?
1 reactieReagerenJohn (moderator)
29 september 2014 om 09:24Misschien is het goed om hem eens direct te vragen waarom hij zonder condoom wil vrijen. Het hoeft namelijk niet per definitie zo te zijn dat hij dat graag zou willen om een kindje te krijgen.
Een subtiele manier is er niet. Je zult er beiden klaar voor moeten zijn om ouder(s) te worden. Een direct gesprek zonder franje is daarbij de beste oplossing.
Reageren