Zoeken Vraag het forum

Partner wil wel kinderen, maar niet met mij

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Mijn vriend en ik zijn al enkele jaren super gelukkig met elkaar. We wonen samen en zijn ontzettend dol op elkaar, iedereen om ons heen vind ons ook een perfect stel en dat vinden we zelf eigenlijk ook:) Mijn vriend wil heel graag een kind en ik wil dat ook. Ik ben dan ook al zo lang zo gelukkig en knijp iedere dag in m’n handjes met zo’n fijne relatie.En nu als donderslag bij heldere hemel, geeft m’n vriend opeens aan dat hij wel een kind wil, maar dat hij niet weet of hij dat met mij wil. Dat hij als hij eerlijk is merkt dat hij altijd als het erover gaat het onderwerp een beetje vermijd. Dat hij zo hoopte dat dit gevoel wel zou groeien, juist omdat hij zo ontzettend veel van me houd en alles verder klopt, maar dat gevoel groeit maar niet. Hij heeft hiervoor één langdurige relatie gehad, zijn eerste liefde met wie hij acht jaar is geweest, en bij haar heeft hij dat gevoel wel altijd gehad. Hij heeft er destijds veel verdriet van gehad dat deze relatie ten einde kwam. Maar dat is al jaren geleden en inmiddels is hij ontzettend blij met ons. Hij zegt ook steeds dat wij een veel fijnere relatie hebben. We zijn beide in paniek; we willen elkaar niet kwijt, maar hij wil wel kinderen, maar ziet dit niet met mij voor zich om de een of andere reden. En de reden weet hij zelf ook niet. Rationeel zou hij niets liever willen dan met mij een baby krijgen, maar z’n gevoel zegt heel hard nee.
    Nu wil ik zo graag weten wat wijsheid is? Kan het komen omdat hij eerder teleurgesteld is en daar nu een blokkade zit? Of komt het toch omdat er toch iets tussen ons niet goed zit?
    Ik ben wanhopig en hoop dat jullie mij kunnen helpen.

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Ik denk dat je toch nog maar eens heel goed over de relatie moet gaan nadenken. Het is toch wel bijzonder vreemd. Het lijkt erop mdat hij zijn ex nog steeds niet heeft kunnen loslaten. Of je daar nou zo blij moet zijn……

Reageren
Reageer op: Partner wil wel kinderen, maar niet met mij
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.