- xSimone12 oktober 2013 om 15:16
Hallo,
Vraag 1:
Ik heb een (misschien raar) vraagje.
Ik zit nu ongeveer 4 jaar aan de pil..
In de laatste pil week ben ik 1 pil vergeten, de volgende avond nam ik er 2 tegelijk (die van de vergeten dag, en de dag die ik moest slikken). We hebben vlak voor de vergeten pil, en na de vergeten pil wel “onveilig” gevreeën, wat je ook maar onveilig wilt noemen (toch wel een pil vergeten).
Die week erna ben ik wel gewoon ongesteld geworden!
En toen ik weer de pil moest slikken, ben ik na 4 jaar overgestapt op een andere pil. In die nieuwe pillentijd heb ik ook seks gehad,zonder condoom.Toen ongeveer een week, 2 weken erna. Voelde ik continu in het midden van mijn onderbuik alsof er wat in zat, een opgeblazen ballonnetje of zo. Dit voelde ik voornamelijk met het bukken, het leunen tegen iets aan, en als mijn armen op mijn onderbuik lagen.
Nou ben ik na die 3 weken pil slikken, wel ongesteld geworden, maar later als normaal (normaal is donderdagmiddag, op zijn laatst donderdagavond! Later was ik het nog nooit geweest in die pillen tijd). Maar nu werd ik het pas donderdagnacht!
Mijn vraag is nu, kan ik alsnog zwanger zijn?? Ondanks die ongesteldheid?? Ik blijf wel het gevoel houden!
Ook was het gevoel alsof ik niet in mijn buik getrapt moest worden of moest vallen, dat er dan wat zou gebeuren zo voelde het! Heel apart.Vraag 2:
Ik wil over een maand, of in januari stoppen met de pil, want eind april 2014 willen wij zwanger worden.
Maar om weer “vruchtbaar” te worden, kan een half jaar tot een jaar duren (in heel sommige gevallen, direct na het stoppen van de pil).
Kan ik eventueel als ik gestopt ben met de pil, zomaar weer starten, en weer stoppen zonder problemen?
(Als ik zeg maar wel te snel vruchtbaar ben)???Gr. Simone
17 reactiesReagerenTandor113 oktober 2013 om 18:36Vraag 1.
Er is een kans dat je zwanger.Je bent de pil in de derde week vergeten:
Pil vergeten in de derde week van de pilstrip, dan zijn er vier mogelijkheden:
Pil alsnog innemen, strip afmaken volgens schema en 14 dagen condooms gebruiken;
Pil alsnog innemen en nog 7 dagen de pil doorslikken (gebruik hiervoor de tabletten van een nieuwe strip). Na die 7 dagen moet je een stopweek inlassen. Op die manier ben je beschermd tegen een zwangerschap.
Pil alsnog innemen, de strip afmaken en direct beginnen (zonder stopweek)met een nieuwe strip. Je kan tijdens die tweede strip wel last krijgen van een doorbraakbloeding, maar je bent wel beschermd tegen een zwangerschap. Voor de driefasenpil met ethinylestradiol en gestodeen (Tri-Minulet en Triodeen)geldt: pil alsnog innemen en 7 dagen doorslikken: gebruik hiervoor de witte tabletten van een nieuwe strip.oor de driefasenpil met ethinylestradiol en levonorgestel(merknamen Trigynon en Trinordiol)geldt: pil alsnog innemen en 7 dagen de pil doorslikken. Gebruik hiervoor de gele tabletten van een nieuwe strip
Neem de pil niet meer in en neem ook de rest van de strip niet meer in. Je begint dan iets eerder met de stopweek. Na maximaal 7 dagen moet je weer met een nieuwe strip beginnen.
Vraag 2.
Het wel erg optimistisch om in januari te stoppen met de pil en te denken dat je dan eind april meteen zwanger bent. Het is mogelijk maar of dat ook zo gaat uitkomen?
Als je met de pil bent gestopt kun je daarna weer gewoon beginnen.
ReagerenAnoniem13 oktober 2013 om 19:16Dankjewel voor je berichtje.
Reageren
Ik heb de pil alsnog ingenomen en de strip volgens schema afgemaakt maar heb geen condooms gebruikt. Het is dus inderdaad mogelijk. Maar ik ben wel ongesteld geworden.
Morgenavond koop ik een zwangerschapstest van kruidvat ik ga dan en dinsdagochtend gelijk testen. Wish me luckAnoniem13 oktober 2013 om 19:18Kan het serieus zijn dat ik dan nu al zulke symptomen heb, als ik wel zwanger zoi zijn?
ReagerenTandor113 oktober 2013 om 19:25Het zou kunnen.
Dat is moeilijk te zeggen. Maar dat geldt natuurlijk ook voor een mogelijke zwangerschap. Je hebt wel nog een onttrekkingsbloeding gehad. Tenzij deze bloeding een innestelingsbloeding was.Duidelijkheid zul je inderdaad pas dan krijgen als je een zwangerschapstest doet.
Succes.Laat even weten hoe de test is verlopen.
ReagerenAnoniem13 oktober 2013 om 20:15Misschien raar, maar ik snap je berichtje niet helemaal? :$
Reageren
Wat bedoel je er mee?
Ik zal laten horen hoe het is verlopen! Dankjewel.Tandor113 oktober 2013 om 20:23Wat ik bedoel is:
De [b]kans[/b] op zwangerschap [b]is aanwezig[/b] door de vergeten pil.
En als je dus inderdaad zwanger bent zou je die symptomen die je beschrijft kunnen hebben.Maar of je ook daadwerkelijk zwanger bent? Dat weet je dinsdag.
ReagerenAnoniem14 oktober 2013 om 09:30Tandor114 oktober 2013 om 18:07Je bent een week na de onveilige seks een bloeding gehad.
Als dat dus de normale onttrekkingsbloeding was, is de kans op zwangerschap natuurlijk zeer gering.
Als het geen doorbraakbloeding was maar een innestelingsbloeding ligt de kans op een zwangerschap weer hoger.Alleen een test kan uitsluitsel geven.
ReagerenAnoniem14 oktober 2013 om 19:32O op die manier bedoel je het. Oké.
Reageren
Ik ga morgenochtend testen, van de kruidvat 2 voor 5 euro. Ik laat het wel even horen. Hopelijk positief, maar ben er ene kant toch bang voor van niet. Helaas.Anoniem15 oktober 2013 om 09:36Heel erg jammer, gisteravond en vanochtend gaven beide testen overduidelijk ‘negatief’ aan! Ik baal zo.
ReagerenAnoniem15 oktober 2013 om 09:58Toch denk ik nog steeds dat ik zwanger ben. Misselijk, meer plassen, nog dat gevoel in me buik en noem maar op.
ReagerenTandor115 oktober 2013 om 10:05Om zekerheid te krijgen zou je een bloedtest bij de huisarts kunnen laten doen.
ReagerenAnoniem15 oktober 2013 om 10:58Liever niet, ik ben niet echt van de naalden. De zwangerschapstesten geven 99% betrouwbaarheid zeggen ze, dus moet wel waar zijn als ik er al 2 gedaan heb en beide negatief geven denk ik… Als het gevoel blijft doe ik nog wel een bloed test.
ReagerenAnoniem15 oktober 2013 om 13:43Het zal wel schijnzwanger zijn, omdat ik het erg graag wil.
Reageren