Zoeken Vraag het forum

zwanger worden maar toch wat vraagjes

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • lisanne

Hallo ik ben een vrouw van 25 , ik wil samen met mn vriend zwanger worden maar van de dokter moest ik in september stoppen met de pil omdat ik een andere nodig had, maar daar zit ik nu zo’n 4 maanden aan, maar mijn eerste vraag is, hoelang duurt het dan met ontpillen ? Ze zeggen dat het ervan afhangt hoelang je aan de pil bent. En is het bij iedere vrouw dat je je eiersprong rond de 15e dag krijgt na je menstruatie?

Ik ben dus afgelopen woensdag gestopt met de pil en ik ben nu pas ongesteld , is dat erg ? Het is namelijk niet veel, en ik snapte er niks van, want normaal duurt het ongv. 2 dagen voordat ik ongesteld werd maar nu aardig laat, achja ik hoop dat iemand me kan helpen want we kunnen niet wachten 😉

2 reacties
    Reageren
    Ano

Hoi,

ik was 9 jaar aan de pil toen ik stopte. Ik werd precies na een maand ongesteld, dus mijn lichaam heeft meteen weer de eigen cyclus opgepakt. Het heeft er ook niets mee te maken dat er hormonen uit je lichaam moetn. Het heeft ermee te maken hoe snel je lichaam de eigen natuurlijke cyclus oppakt. Bij de ene vrouw heeft dit wat langer tijd nodig, dan bij de andere vrouw. Als je voordat je met de pil begon een vrij onregelmatige cyclus had, dan zul je dat waarschijnlijk nu ook weer hebben. Had je een regelmatige cyclus, dan zal dit waarschijnlijk weer terugkomen. Alleen de tijd die nodig is om weer tot de natuurlijke cyclus te komen… daar is geen antwoord op en verschilt per vrouw. De komende weken/maanden zullen moeten uitwijzen hoe dat voor jou uitpakt.

Reageren
    Ano

Ps: ik bedoel met na een maand ongesteld worden, dat ik wel een stopweekbloeding heb gehad. Maar 4 weken gerekend na de laatste pil werd ik weer voor het eerst ‘echt’ ongesteld.

Reageren
Reageer op: zwanger worden maar toch wat vraagjes
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.