Zoeken Vraag het forum

zwanger?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Ann90

Hey, ik heb een vraagje: ik ben zo 3 weken geleden gestopt met de pil na 6jr. Ik heb op 22 mei gemeenschap gehad, en ik zou deze week dus normaliter gesproken me maandelijkse periode worden, maar verandert dat als ik de pil slik? En kan ik na 1 week al een test doen?(dus na de gemeenschap). Na hoeveel dagen is een test betrouwbaar? Want ik las dat je alleen een test kan doen zodra je maandelijkse periode hebt dat zou ik nu moeten hebben maar is het dan niet te vroeg vanwege dat ik maar 1 week geleden sex heb gehad?

5 reacties
    Reageren
    Marit

Als je na zo’n lange tijd stopt met het gebruik van de pil, kan de menstruatie nog heel lang wegblijven. De pil heeft dus wel degelijk invloed op de menstruatie, en dus ook nog een lange tijd nadat je gestopt bent met de pil. Beantwoordt dit jouw vraag? Het komt er dus op neer dat je niet weet of er een eisprong is geweest, of je in jouw vruchtbare periode zat, en of er sprake is geweest van een bevruchting.

Reageren
    ann90

Heel bedankt. En na hoe lang zou ik ongesteld ongeveer moeten worden als ik de pil niet meer slik? Kunnen daar weken verschil in hebben? En kan ik als nog over ongeveer 4 weken een test doen?

Reageren
    ann90

Ik heb wel dat ik twijfel had dat ik ongesteld moest worden gisteren.

Normaliter als ik ongesteld moet worden dan verga ik vande pijn in mijn buik, en ook tijdens mijn ongesteldheid.

maar gisteren moest ik wel conitnu plassen na alles wat ik dronk

en een lichte druk.

Reageren
    an

Ik ben ook een paar maanden gestopt met de pil, na 10 weken nadat ik gestopt ben met de pil ben ik ongesteld geworden.
    Dus het kan idd even duren..

Reageren
Reageer op: zwanger?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.