- Moi7 januari 2009 om 10:55
Hoi,
Ik zou graag willen weten wanneer je nu precies vruchtbaar bent? Dus met andere woorden, wanneer is je ovulatie nou precies. Ik ben vandaag ongesteld geworden. Mijn menstruatie is regelmatig. Kan iemand mij vertellen wanneer mijn ovulatie zou moeten zijn?
Alvast bedankt!
groetjes
33 reactiesReagerenAmanda7 januari 2009 om 12:28Bij vrouwen is de meest vruchtbare periode rond de eisprong. Vrij je in die periode, dan heb je de meeste kans op een geslaagde zwangerschap. Wil je weten wat de meest vruchtbare periode van de vrouw is, kijk dan bij hier: http://www.sexwoordenboek.nl/cyclus.html
ReagerenAmanda7 januari 2009 om 12:31Hier kun je uitrekenen wat je vruchtbare periode is.
http://www.sexwoordenboek.nl/kalendermethode_vruchtbaar.html
ReagerenMoi7 januari 2009 om 13:47Bedankt voor jullie reacties!
Als ik het goed begrijp heb ik vanaf 16-1 mijn vruchtbare periode. Ik ben vandaag ongesteld geworden en heb een regelmatige cyclus van 28 dagen (altijd stipt op woensdagochtend). Heb ik dit goed berekend? Ben niet zo’n rekenwonder…haha.
Gr
ReagerenInèz7 januari 2009 om 13:52Er zijn zes dagen waarop gemeenschap kan leiden tot een zwangerschap. Deze vruchtbare periode omvat de vijf dagen voorafgaande aan de eisprong plus de dag waarop de eisprong plaatsheeft. Dit is de tijd dat zaadcellen kunnen overleven.
Lees anders deze pagina over alle methoden om de vruchtbare periode uit te rekenen:
http://www.anticonceptie-online.nl/natuurlijke_methoden.htm
Reagerenalmost7 januari 2009 om 19:06hoi
let rond die tijd eens goed op je lichaam miss voel je het ook dan,
ik heb rond mijn eisprong last van steken in mijn onder buik, meer afscheiding en meer zin in sex,
succes hopelijk lukt het jullie snel
ReagerenMoi27 februari 2009 om 14:29Hoi allemaal,
Nou, we zijn het nog aan het proberen maar er zit nog geen vooruitgang in helaas…
Het lijkt wel of de tijd tussen mijn menstruaties steeds korter wordt! Mijn menstruatie begint dus steeds ongregelmatiger te worden. Dit waarschijnlijk door het ontpillen.
Ik heb even de dagen geteld, er zitten ongeveer 25/26 dagen tussen….erg kort dus, is dat normaal?Nou, we blijven proberen, ik blijf het toch een wondertje vinden!
Groetjes Moi
Reagerencharmed 2212 juli 2009 om 16:45Hallo,
Ik heb een klein vraagje.
Ik ben nu twee maanden aan het ontpillen.
Mijn regels heb ik gekregen op 18 mei en op 18 juni, dus heb ik een cyclusduur van 31 dagen.
Ik heb mijn eisprong uitgerekend op Predictor.nl
en ik kwam op 5 augustus, maa ik heb ze op 4 augustus gekregen. Moet ik nu mijn cyclusduur veranderen op 30 dagen ipv 31 dagen?
Voor te weten wnnr ik mijn volgende regels zou krijgen en mijn vruchtbaarheidsperiode?
Kan iemand mij hier een antwoord op geven?groeten
Reageren
charmed22z12 juli 2009 om 16:45hoi,
niet elke cyclus is altijd gelijk. Soms is de eisprong een dag eerder of later. Daarom moet je ook regelmatig sex hebben in de dagen voordat de eisprong kan optreden. A) omdat de eisprong misschien wel eens eerder kan zijn B) omdat zaadcellen een paar dagen kunnen overleven
en die sites, zoals predictor.nl, die geven een richtlijn, het is niet zo dat je daar blind op moet vertrouwen.
Reagerencharmed 2212 juli 2009 om 16:46Bedankt Z voor je antwoord, dus het is het beste elke dag sex te hebben voor de eisprong?
We hebben wel drie keren sex gehad voor de eisprong en twee keer in de 24 uur na de eisprong.
Op een andere site kwam toen dat ik vanaf de 2de juli licht vruchbtbaar was, is het altijd zo dat je drie dagen ervoor vanaf dan het beste vruchtbaar bent?
Ik zal dan vanaf nu 30 dagen ingeven voor mijn cyclusduur. Ik zal dan zien welke datum ze dan geven en vanaf daarvoor zullen wij betrekkingen hebben.groeten
ReagerenAnoniem12 juli 2009 om 16:46Hallo,
Mijn vraag is wanneer ben je nou het vruchtbaarst,ik ben al sinds eind febrauri gestopt met de pil,omdat we aan kinderen willen beginnen.Me cyclus is 28 dagen en ben vandaag weer ongesteld geworden.En hoelang duurt het ongeveer voordat je zwanger raakt na de pil.Ik slik nu een week gravitomon ze zeiden dat het beter is als je kinderen wil,het is een combinatie van foluimzuur,vitamines helpt dat echt,en waarom is dat gezonder want vroeger was dat er toch ook niet.
Met vriendelijke groeten en bedankt
Reageren
Babygirl 😆Anoniem12 juli 2009 om 16:47meisje, foliumzuur helpt je niet sneller zwanger te worden maar het is goed als je zwanger bent! de baby (het vruchtje) heeft dan minder kans op een open ruggetje een hazelipje enz.
Reageren
overigens ben je het vruchtbaarste tussen je 2 menstruaties door. dus dan moet je even tellen wanneer dat voor jou is. dus in het midden van je menstruaties.
ik voel trouwens wanneer ik de eisprong heb, dan krijg ik krampen in mijn onderbuik gedurende 2 dagen…dan ben ik dus het vruchtbaarste.
dat wil niet zeggen dat je de rest van de maand geen kinderen kan krijgen.
ik wens je veel succes en geluk,
maar hoop niet teveel, want dan kan het alleen maar langer duren. 😉Anoniem12 juli 2009 om 16:47Hallo,
Ik kom er even niet uit;ik heb een cyclus van 27 dagen.Volgens een calculator op een ander forum,ben ik 22-24 juli vruchtbaar.
MAAR,bij mijn vorige cyclus viel me op,dat ik 10 dagen voor het ongesteld worden,van dat vruchtbare slijm kreeg.Dan kom ik op 28 juli,want 8 aug zou ik dan weer ongesteld worden.
Wanneer ben ik nou vruchtbaar,24 of 28 juli?
Of moeten mijn man en ik het gewoon wat vaker doen in die periode?Gelogd Gel
ReagerenAnoniem12 juli 2009 om 16:48Dat laatste.
Reageren
Het slijm is ook een goede indicator. en altijd uitgaan van je langste en kortste cyclus om mogelijke vruchtbaarheisperiode uit te rekenen.Anoniem12 juli 2009 om 16:48Ok,dank je wel.
Reageren