Zoeken Vraag het forum

Wanneer vruchtbaar?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • charmed22

Hallo,

Ik heb een klein vraagje.
    Ik ben nu twee maanden aan het ontpillen.
    Mijn regels heb ik gekregen op 18 mei en op 18 juni, dus heb ik een cyclusduur van 31 dagen.
    Ik heb mijn eisprong uitgerekend op Predictor.nl
    en ik kwam op 5 augustus, maa ik heb ze op 4 augustus gekregen. Moet ik nu mijn cyclusduur veranderen op 30 dagen ipv 31 dagen?
    Voor te weten wnnr ik mijn volgende regels zou krijgen en mijn vruchtbaarheidsperiode?
    Kan iemand mij hier een antwoord op geven?

groeten
    charmed22

3 reacties
    Reageren
    z

hoi,

niet elke cyclus is altijd gelijk. Soms is de eisprong een dag eerder of later. Daarom moet je ook regelmatig sex hebben in de dagen voordat de eisprong kan optreden. A) omdat de eisprong misschien wel eens eerder kan zijn B) omdat zaadcellen een paar dagen kunnen overleven

en die sites, zoals predictor.nl, die geven een richtlijn, het is niet zo dat je daar blind op moet vertrouwen.

Reageren
    charmed22

Bedankt Z voor je antwoord, dus het is het beste elke dag sex te hebben voor de eisprong?
    We hebben wel drie keren sex gehad voor de eisprong en twee keer in de 24 uur na de eisprong.
    Op een andere site kwam toen dat ik vanaf de 2de juli licht vruchbtbaar was, is het altijd zo dat je drie dagen ervoor vanaf dan het beste vruchtbaar bent?
    Ik zal dan vanaf nu 30 dagen ingeven voor mijn cyclusduur. Ik zal dan zien welke datum ze dan geven en vanaf daarvoor zullen wij betrekkingen hebben.

groeten

Reageren
Reageer op: Wanneer vruchtbaar?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.