Zoeken Vraag het forum

Moe, steken in romp, duizeligheid

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo, ik ben een vrouw van 22 jaar en 2,5 maand geleden ben ik op vakantie geweest naar Griekenland, sinds dien loop ik rond met vreemde en wisselende klachten.

Op de laatste avond van mijn vakantie, heb ik iets verkeerds gegeten. Later op de avond heb ik moeten overgeven, en de volgende dag heb ik hier in de vorm van diaree nog veel last van gehad. We zijn die avond terug gevlogen en de volgende dag leek alles over te zijn. De dagen daarna werd ik echter weer niet lekker. Ik heb twee weken ziek op bed gelegen. Naar tien dagen voor de zekerheid maar even langs de huisarts geweest die me vertelde dat het waarschijnlijk een virus in mijn dikke darm was, uitzieken dus.

Na twee weken zien zijn waren de meeste klachten verdwenen en heb ik mijn dagelijks leven weer opgepakt. Ik heb alleen niet het gevoel dat ik weer helemaal de oude ben geworden. Ik ben vooral erg duizelig, moe, futloos en heb veel last van steken in mijn romp (vanaf onder mijn ribben). De klachten doen zich steeds wisselend voor. Soms heb ik een week geen last, dan weer een aantal dagen of een week wel. Regelmatig lig ik met deze klachten ook echt ziek op bed. Ik vind het vooral erg vervelend en ik durf geen afspraken meer te maken omdat ik bang ben dat ik ze af moet zeggen.

Afgelopen week ben ik naar de huisarts geweest om deze klachten met haar te overleggen. Zij heeft eerst mijn buik gecontroleerd. Ze drukte rechts onder mijn ribben en daar zat een pijnlijke plek. Deze hoort normaal geen pijn te doen wanneer je er op drukt. Verder had ik ook wat verhoging (37,5). Naast dit alles ben ik afgelopen 2,5 maand 6 kilo afgevallen, zonder dat ik daar iets voor heb moeten doen.

De huisarts stelde voor een ontlastings- en bloedonderzoek te doen. Omdat ik heel erg bang ben voor bloedprikken, heb ik besloten eerst het ontlastingsonderzoek af te wachten, en als daar niets uit kwam, pas het bloedonderzoek uit te voeren. Uit het ontlastingsonderzoek is niets gekomen (dat zag er helemaal goed uit) en dus zal ik toch mijn angst moeten overwinnen en een bloedonderzoek moeten doen.

Natuurlijk is het afwachten of het bloedonderzoek iets uitwijst, maar is er iemand die deze vage klachten herkent en mij misschien kan helpen? Kan het iets kleins zijn zoals vitamine tekort, of zal er tocht iets aan de hand zijn met mijn gal of lever (die op de pijnlijke plek zitten waar de huisarts heeft gedrukt).

Alvast bedankt voor het leven van dit mega lange verhaal!

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Een bacteriële infectie zou natuurlijk een mogelijkheid zijn. Bloedonderzoek kis dan wel belangrijk. Een parasiet is niet meteen voor de hand liggend omdat ontlastingsonderzoek niets heeft uitgewezen maar desondanks niet onmogelijk.
    Dus toch dat bloedonderzoek laten doen. als daar niets uitkomt een verwijzing vragen voor de MDL arts

Reageren
Reageer op: Moe, steken in romp, duizeligheid
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.