- Kellabaloo21 september 2018 om 18:39
Hallo allemaal,
Sinds een paar weken ben ik erg moe en duizelig. Heb veel hoofdpijn, ben ook prikkelbaar hierdoor. Last van hartkloppingen, gevoelig voor licht. Kan me moeilijk focussen, als iemand een normale vraagt stelt doe ik er soms veel te lang over deze te beantwoorden. Ook heb ik meer diarree dan normaal (er wordt vermoed dat ik pds heb maar is nooit goed onderzocht. Mijn moeder heeft dit wel)
Ik heb al twee bloedonderzoeken gehad, daaruit blijkt dat het in ieder geval NIET het onderstaande is:
-pfeiffer
-ijzer, b12, D of foliumzuurtekort
(voor D en B12 tekort word ik sinds een jaar behandeld, dit zijn nu allemaal goede waarden)
Aan de huisarts heb ik niks, krijg alleen maar de vraag “wat denk je zelf dat je hebt”. Ja weet ik veel, ik ben geen dokter. Dan beginnen ze over m’n slaap, stress etc. Ik slaap prima en voordat dit begon had ik ook geen stress (door deze klachten krijg ik juist stress, want het studie- en werkleven gaat gewoon door ook al ben ik supermoe).
Iemand ideeën?
3 reactiesReagerenCatootje21 september 2018 om 21:07Vitamine D werkt samen met andere stofjes, zoals vitamine A en K en magnesium. Vitamine D nooit zonder magnesium gebruiken; anders stijgt de calciumspiegel in je lichaam teveel. Liefst ook wat vitamine A, bijvoorbeeld in een goede Multi dus van de betere vitaminezaak. B12 werkt ook samen met andere stofjes, zoals de andere B-vitamines. Als je alleen B12 gebruikt kan je een tekort krijgen aan foliumzuur.
Verder eens advies vragen aan een orthomoleculair therapeut o.i.d. Iemand die kijkt naar je voedingspatroon, darmflora, eventueel candida, tekorten aan voedingsstoffen enz. Gewoon bloedonderzoek zegt niet zo heel veel over tekorten en bovendien wordt er maar naar een paar stofjes gekeken.
Beste is wel om te zorgen voor complexe koolhydraten, eiwitten, vetten en vezels bij elk eetmoment, zodat je bloedsuikerspiegel stabiel blijft.
Ik weet niet of je vrouw of man bent. Eventuele medicatie, waaronder de pil, kan ontregelend werken.
ReagerenJohn (moderator)
22 september 2018 om 01:54Heb je veel stress of spanningen?
Reageren
Doe eens de test op:
https://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/Kellabaloo23 september 2018 om 19:39@Catootje,
Ik ben een vrouw en slik inderdaad de anticonceptiepil.
Ik slik dus al een jaar lang vitamine D, zonder toevoeging van magnesium. Wat heb ik toch een heerlijke artsen. Zou het kunnen dat ik me daarom dan zo moe voel?
Foliumzuur waarde was 12 bij de test vorige week, dus dat zou prima moeten zijn.
Reageren