- Anoniem14 april 2014 om 08:06
Hallo,
sinds drie weken ben ik erg moe. ik dacht dat het wel weer over zou gaan maar dat doet het dus niet.
ik slaap wel voldoende (8 uur per avond) maar de vermoeidheid blijft.
nu heb ik ook sinds twee weken dat ik plotseling, het kan op elk moment van de dag, me niet lekker ga voelen. ik krijg dan een draaierig gevoel en ik voel me dan algeheel niet fit. dat gevoel blijft maar wordt steeds erger, later krijg ik het gevoel dat ik flauw ga vallen, maar dat is nog nooit voor gekomen. ik ben op zo’n moment ook een beetje misselijk. ook heb ik op dat moment een raar gevoel in mijn ogen, alsof ik veel moeite moet doen om scherp te blijven zien.
ik heb tijdens zo moment mijn pols gemeten, die is op dat moment rond de 80 terwijl die normaal rond de 60 is.
het gebeurd meerdere malen per dag en kan op elk moment gebeuren. het verdwijnt langzaam weer vanzelf.
nu nog wat algemene informatie:
ik ben een vrouw van 20 jaar, ben 1,73 lang en weeg 63 kilo.ik wil weten of ik hier zelf wat aan kan doen want het voelt niet fijn. meestal duurt zo’n moment een uur of 1 á 2.
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
14 april 2014 om 08:14Misschien toch goed om even bij de huisarts langs te gaan en een bloedonderzoek te laten doen.
ReagerenAnoniem15 april 2014 om 09:23ik ben naar de huisarts gegaan en die zei dat ik het maar eventjes moest aankijken. misschien dat het lichte hyperventilatie is. maar daar ben ik het niet mee eens. ik heb op dit moment geen stress ( of in ieder geval niet meer dan normaal) maar de huisarts bleef maar zoeken naar een stress veroorzakende situatie, maar die is er dus niet. er is niet eens bloed afgenomen. mijn bloeddruk was 116 over 65. ze zei dat als ik er last van bleef houden, ik nog maar eens terug moet komen, en dat ben ik zeker van plan. als het morgen nog niet over is maak ik een nieuwe afspraak voor vrijdag want ik voel me beroerd tijdens zo’n moment.
ReagerenJohn (moderator)
15 april 2014 om 12:42Toch zou de huisarts gelijk kunnen hebben. Als je zo’n “aanval” krijgt, heb je dan ook het gevoel dat je vaker en dieper moet ademhalen of zuchten?
Reageren