- Anoniem14 juni 2014 om 15:34
In de eerste plaats zal ik me even voorstellen; ik ben Steve, 20 lentes jong en student aan de Erasmus Universiteit. Eigenlijk heb ik al jarenlang last van vermoeidheid en duizeligheid. De laatste 2 jaar en nog specifieker het laatste half jaar is dit echter enorm toegenomen. Dit belemmert mijn functioneren zwaar op alle terreinen. Naast deze ‘hoofdklachten’ heb ik ook last van allerlei andere zaken die ik hieronder zal opsommen. (excuus voor de lange lijst)
[b]Klachtenlijst[/b]
– Duizeligheid, licht in hoofd, dus niet helder kunnen nadenken/zweverig maar soms ook ‘dronkemans-duizeligheid’, dus meer last van evenwicht in dat geval.
– Tintelingen: in vingers en onderarmen/polsen
– Aften, heel het jaar door last van, inclusief de zomer. Ook veel last van mijn keel/slechte adem en zogenaamde tonsil stones in mijn amandelen
– Heel veel plassen. Soms wel 6 keer in een uur. Niet alleen het gevoel te moeten plassen, maar ook daadwerkelijk veel plassen.
-Onwerkelijk gevoel, soort waas in mijn hoofd, alles gaat traag kan me moeilijk concentreren met studeren en andere zaken.
– Gehoor, Vrij vaak piepen/suizen/vervelend gevoel in mijn oren
– Afasie, slecht uit mijn woorden komen, nadenken/concentreren gaat moeilijk
-Geheugen, heel slecht kortetermijngeheugen de laatste maanden
-Darmproblemen, de laatste maanden/jaar veel darmproblemen, kleefontlasting, ontlasting komt er zeer slecht in 1 keer uit waardoor ik heel de dag met het gevoel loop nog een keer te moeten en ook vaak nog meerdere keren daadwerkelijk ga.
– Veel zweten
-Oogproblemen, erg droge ogen (Heb lenzen al een jaar niet meer in), wazig zien
– Zware benen en soms vreemde dingen met benen. Onderlaatst heb ik ongeveer een week last gehad van iets raars. Op het moment dat ik mijn penis kneep/aanraakte voelde ik een plek op mijn onderbeen tintelen/bewegen. Dit gevoel was echter in het been zelf, aan de buitenkant van mijn been voelde ik niets.
-Sport: men adviseert mij vaak te gaan sporten, dit heb ik vroeger ook veel gedaan (korfbal, voetbal, fitness), maar op het moment dat ik ga sporten krijg ik daar een geweldige terugslag van en voel ik mij de gehele dag en volgende dag ziekig. Een soort ‘algehele-malaise’ gevoel.
-Stress en angst: waarschijnlijk als reactie op mijn lichamelijke klachten heb ik veel last van stress/angst zenuwen waar ik dit vroeger niet had. Van een klein dingetje kan ik soms uren gestresst blijven op een slechte dag.
-hooggevoeligheid: kan tegenwoordig slecht tegen licht, drukte, veranderingen in mijn omgeving et cetera. Reageer op kleine veranderingen al apathisch.
-Slaap: bij voorkeur moet ik 9-10 uur slapen, bij 7-8 uur slaap (wat voor de meeste toch voldoende is) ben ik compleet gebroken, heel de dag erg duizelig, last van mijn darmen et cetera, waar ik vroeger alleen moe was. Bij een nacht van 5-6 uur slaap is het helemaal verschrikkelijk
Wat heb ik hier al aan gedaan: meermaals naar de dokter geweest en 1 keer naar de internist. Blaas en urine onderzocht: niets bijzonders te vinden
Bloed laten prikken geen pfeiffer (misschien een broertje of zusje van pfeiffer maar daar is volgens mij niet op geprikt, mijn vriendin heeft cytomegalie gehad). [b]Eigenlijk alleen algemeen bloedonderzoek gehad. Dus kijken naar leverwaardes et cetera. Dit vond ik nogal vreemd, daar je bij dit soort klachten eerder naar specifieke oorzaken op zoek zou moeten gaan in mijn opinie.
[/b]Verder een volgens de internist klein tekort aan vitamine d, slik dit sindsdien bij.
Maagonderzoek gehad: niets bijzonders te vinden behalve een vergrote milt wat volgens de arts vaak duidde op dat je eventueel iets als pfeiffer hebt gehad.Zelf probeer ik sindsdien qua voeding zo gezond mogelijk te eten. Eet zeker drie/vier stuk fruit op een dag, veel groente, noten, vocht, eiwitten en weinig suiker en slecht vet. Ik heb helaas wel een slechte gewoon in de vorm van roken. Rook echter wel ‘beperkt’. Dat wil zeggen zo’n 4/5 sigaretten per dag.
Mijn leven lijdt op dit moment heel erg onder deze klachten. Zodanig dat ik al meer dan een jaar nauwelijks/niet uit ga en geheel onthouder ben geworden wat betreft alcohol. Zeer veel moeite met studeren door klachten en simpelweg niets leuks/uitdagends meer kunnen ondernemen in mijn leven. Ben er gewoon ontzettend beu van.
Het ergste hierbij is dat mijn omgeving (vrienden, familie, maar ook doktoren) me naar mijn mening niet serieus nemen in de ernst van mijn klachten. Dit komt denk ik doordat ik een vrij grote (redelijk) gespierde jongen ben die sociaal makkelijk een praatje met iedereen aanknoopt. Je ziet ook niet aan mijn gezicht hoe slecht ik me voel. Over mijn klachten praat ik ook liever niet heel uitgebreid, ook niet bij de dokter, omdat ik dat al gauw ‘aanstellerig’ vind overkomen. Ik vind de gehele maatschappij tegenwoordig erg aanstellerig en wil daar eigenlijk niet bijhoren. Vrienden snappen hierdoor ook nooit dat ik voor alle leuke dingen afzeg. En omdat ik het moeilijk vind om mijn klachten uitgebreid te belichten zien doktoren de ernst ook niet goed in. Heel frustrerend voor mij.
Dat is ook de reden dat ik mijn verhaal nu op deze site zet, over klachten praat ik digitaal stukken makkelijker dan in het dagelijks leven. Ik hoop dat mensen op dit forum ideeen hebben waar dit aan zou kunnen liggen of in ieder geval richtingen waarin gezocht moet worden. Het is echt de bedoeling dat ik wat ideeën op doe waar het aan kan liggen en wat ik daaraan kan doen. Dan kan ik daarna eventueel alsnog naar de huisarts, mocht dat nodig zijn.
In ieder geval bedankt voor het lezen!!
Steve
9 reactiesReagerenJohn (moderator)
16 juni 2014 om 08:45Hallo Steve,
Dat is nogal een lijst met een diversiteit aan klachten! En dan heb ik ook nog enkele vragen!
Reageren
Hoe groot ben je en wat is je gewicht? heb je wel eens problemen met je gewicht d.w.z. gewichtsschommelingen?
Gebruik je medicijnen alcohol of drugs?
Gebruik je vaak energy drinks?
Ben je voorafgaand aan de klachten in het buitenland geweest?
Hoe is je ontlasting? Consistentie en kleur?
Hoe is je urine? de kleur, schuimend, geur?Anoniem28 juni 2014 om 21:17Hallo Tandor,
Dank voor je reactie, als antwoord op je vragen:
Ik ben 1.80 en weeg ongeveer 80 kilo en heb geen last van gewichtsschommelingen
Reageren
Ik gebruik geen medicijnen en drugs. Ook ben ik inmiddels geheel-onthouder, omdat ik merk dat ik tegenwoordig slecht reageer op alcohol, ik wil mijn klachten niet triggeren. Ik rook wel, zo’n 5 sigaretten per dag.
Energy drinks eigenlijk nooit, koffie ook niet, wel thee en water met een smaakje.
Ik kan mijn klachten niet direct relateren aan vakanties in het buitenland, in ieder geval niet bewust.
Urine schuimt niet, is geurloos en licht van kleur.
Ontlasting is een heikel punt, hier heb ik veel problemen mee. De ontlasting is niet consistent (dan weer hard, dan weer zacht) Heb heel veel last van mijn maag/darmen?? En ik ga meerdere keren op een dag naar de wc omdat het er nooit in zijn geheel goed uitkomt en ik zodoende heel de dag met buikpijnklachten rondloop.John (moderator)
28 juni 2014 om 21:49Waar ik even wat vraagtekens bij heb is de vergrote milt.
Ik heb helaas nog een paar vragen.Heb je ooit geelzucht gehad?
Aan de klachten gerelateerd huiduitslag gekregen?
In de tropen verbleven?
Ooit een Soa gehad en zoja welke?
Sportletsel opgelopen in de buik/maagstreek of een ongeluk gehad?
Gevoel van ongemak of pijn aan de linkerkant van de buik of rug, eventueel uitstralend naar de linkerschouder?
Kun je makkelijk grote maaltijden eten of heb je heel snel een vol gevoel?En tot slot graag wat info over de kleur van je ontlasting.
ReagerenAnoniem25 juli 2014 om 10:38Ik heb een aantal ‘rare’ klachten ook om de zoveel lijst. Bij mij gaat mijn vitamine b12 en foliumzuur altijd omlaag. Hier krijg ik dan ook steeds medicijnen voor. Ik merk zelf dat me vitamines omlaag gaan als ik aften krijg en licht in het hoofd ben en constant moe ben. Ik ben ook sneller emotioneel en kan me dan slecht voelen door hele kleine dingen.
Ik weet niet of die vitamines bij jou zijn geprikt?
ReagerenAnoniem22 februari 2022 om 18:51John Leppink of iemand anders
Ik herken deze klachten bij mijzelf. Weet iemand wat de diagnose van bovenstaande klachten is geworden?
ReagerenJohn (moderator)
22 februari 2022 om 18:59Er is geen reactie meer op geweest… was ook al een heel oud topic
Reageren
Heb je veel angsten/stress of spanningen?Catootje25 februari 2022 om 16:38@Anoniem 22 febr. Een natuurgenezer kan kijken naar je hele gezondheidssituatie. Is een beetje persoonlijk. Niet in plaats van medische hulp maar als aanvulling
ReagerenMitchell31 maart 2025 om 13:11Goeiedag,
Ook ik loop al een jaar of 2 met veel van deze klachten,
Ik ben verder jn nederland overal op gecontroleerd en weet niet meer wat ik moet doen ?
Klachten:
Duizeligheid, rode ogen, vermoeiheid, tintelingen in armen,
Borst kramp of steken, maagpijn en maagzuur, vermoeide benen.
Klachten in de penis zoals jeuk en irritatie, rode vlekjes, veel plassen.
En noem ze maar op? Mijn huisarts weet niet meer wat ze moet?Heeft iemand een idee?
ReagerenSuus31 maart 2025 om 13:49