Home / Vermoeidheid / Wat heb ik?!
Hallo iedereen,
Ik ben een meisje van 16 jaar. Ik heb een serieus probleem. Het speelt nu al heel lang, ongeveer 1 jaar nu. Ik weet echt NIET wat er met me aan de hand is. Als ik opsta begint het al, KOKHALZEN, kokhalzen en nog is kokhalzen. Soms moet ik zoveel kokhalzen dat het daarna gewoon pijn doet in m'n buik. Ik kan in de ochtend niks eten. Zeker niet op schooldagen. Als ik naar de bus fiets moet ik kokhalzen en krijg ik enorme buikpijn. Als ik uit de bus stap moet ik kokhalzen. Als ik op school kom heb ik ook hele erge buikpijn. Midden in de dag gaat mijn buikpijn meestal weer weg. Maar dit is nog steeds niet alles... Ik kan in de middag ook niet eten. Zeker geen brood. Ik krijg het gewoon niet naar binnen!! Als ik thuis kom voel ik me zo ziek. Alles doet pijn, denken, tv kijken, op m'n telefoon zitten, kijken, proberen te slapen, niks lukt. Echt niks. Alles is te zwaar voor me. Mijn hoofd voelt zo raar. Ik kan het echt niet meer. Ik heb ADD, dat is een jaar geleden vast gesteld. Ik slik concerta daarvoor. In de avond heb ik ook geen eetlust en moet ik vaak kokhalzen. Ook heb ik elke dag last van mijn blaas, ik moet de hele dag plassen vooral in de ochtend. Ik drink gewoon genoeg en goed dus dat kan het niet zijn. Ik zou mijn klachten even op een rijtje zetten, misschien kan iemand er ies uit halen. Ik weet het echt niet meer.. Maar ik hou dit zo echt niet lang meer vol..
Klachten:
- buikpijn
- darm/maagklachten
- vaak plassen
- kokhalzen, dagelijks
- puistjes op hoofd, rug, schouders en borst
- licht gevoel in mijn hoofd
- vermoeid gevoel
- vaak diarree
- verstoppingen in darmen
- hoofdpijn
- niet kunnen eten
- kan niet tegen brood en pasta
Het zou wel eens heel goed kunnen zijn dat je dus last hebt van de bijwerkingen van de concerta. Ga terug naar je arts en overleg dat met hem/haar. Kijk of er een ander medicijn kan worden voorgeschreven
Nee dat zou het waarschijnlijk niet kunnen zijn, ik gebruik de concerta nu al heel lang. Heb hiervoor ook al ritalin gehad maar dat hielp te weinig dus ik moet wel concerta blijven nemen.
Je schreef:
[quote]Ik heb ADD, dat is een jaar geleden vast gesteld. Ik slik concerta daarvoor. ][/quote]
en
[quote]Ik heb een serieus probleem. Het speelt nu al heel lang, ongeveer 1 jaar nu.[/quote]
Je klachten vallen dus samen met het gebruik van de concerta en eventueel de ritalin. Ik zou dus toch even terug gaan naar de arts en dit bespreken.
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!