- Anoniem5 mei 2017 om 20:01
Hoi,
Ik heb nu ongeveer een maand lang last van maag en darm klachten, pijnlijke plekken in mijn buik misselijk steken en veel rugpijn, nou heeft de dokter mijn bloed onderzocht en heb ik veel vitamine b12 en vitamine d tekort maar ze hebben nog geen oorzaak gevonden voor mijn buikpijn leverwaarden galblaas en schildklier en ontsteking waarden waren allemaal oke. Nou las ik dat je vaak in combinatie met maagproblemen vitamine b12 tekort hebt. Kan het zijn dat ik toch maag of darm kanker heb?!?! Ook heb ik af en toe dunnere ontlasting en soms normale, wel vaker bloed erbij maar dat is waarschijnlijk een aambei.
Ik ga maandag terug naar de dokter maar help me alsjeblieft ik maak me zo druk..
Als het kanker was hadden ze dat in mijn bloed kunnen zien?
9 reactiesReagerenJohn (moderator)
5 mei 2017 om 20:08Dat heeft met maagkanker niets te maken. Als je een ontstoken maagslijmvlies hebt, kan het zo zijn, dat je geen of onvoldoende vit B12 kunt opnemen.
ReagerenAnoniem5 mei 2017 om 20:11ik heb al maagtabletten gehad en dat hielp niet, ook zijn er geen ontsteking waarden te vinden. Kan het darm kanker zijn? Vitamine b12 tekort kan ook leiden tot bloedarmoede. Stel het is wat ergs was dat dan te zien in mijn bloed?
ReagerenJohn (moderator)
5 mei 2017 om 20:19Maag en darmkanker is niet aan de orde. je hebt geen klachten die daar bij passen. misschien heb je naast het vitaminetekort een prikkelbare darm.
ReagerenAnoniem5 mei 2017 om 20:37Wat zijn de klachten daarvan dan
Ik heb krampen pijnlijke plekken in buik verschillende ontlasting minder eetlust, alles wat er bij hoort.
Of was er dan iets gezien in mijn bloed?
ReagerenJohn (moderator)
5 mei 2017 om 21:32De klachten die je hebt passen daar wel bij
ReagerenAnoniem5 mei 2017 om 22:20Dus het kan alsnog darm kanker zijn?! Hadden ze dat niet in mijn bloed moeten zien
ReagerenJohn (moderator)
5 mei 2017 om 22:30Ik had over een prikkelbare darm en niet over darmkanker. Dat vind ik toch wel heel erg ver gezocht. Je hebt geen klachten die daarop wijzen
ReagerenAnoniem5 mei 2017 om 22:32Oke gelukkig,
Wat zijn dan symptomen daarvan? En kan je ook vitamine b12 te kort hebben uit het niks zonder ziektes
ReagerenJohn (moderator)
5 mei 2017 om 22:37Niet belangrijk om die symptomen te weten, want dan ga je daar weer extra opletten en maak je jezelf nog wat meer ongerust. Want dus is toch vooral wat je doet. Jezelf onnodig gek maken.
Als je te weinig B12 met voeding binnen krijgt, kun je ook een tekort krijgen. Mensen die bijvoorbeeld vegetarisch zijn, of niet graag en te weinig vlees eten, hebben daar wel vaker last van.
Reageren