Zoeken Vraag het forum

Vermoeidheid en meer klachten?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Lola

Mijn naam is Lola en ik ben 19 jaar.
    Sinds ongeveer 2 jaar heb ik heel veel last van extreme vermoeidheid, zo val ik ook gewoon in slaap tijdens lessen. Ik heb gewoon geen energie, ik voel me slap. Het voelt soms alsof ik me zelf gewoon niet meer vooruit krijg. Daarnaast heb ik veel ‘random’ steken in mijn botten/gewrichten en gevoel van groeipijn in mijn spieren. Vanaf juni t/m november ongeveer ben ik 7 kilo aangekomen. Ik heb niets veranderd aan eetpatroon of beweegpatroon. Hiernaast heb ik veel maag en darm klachten. Pijnen, opgeblazen, misselijk, wisselende ontlasting, heel vol gevoel, soms overgeven. Ook veel traanogen. Maar het ergste vind ik toch de vermoeidheid en het feit dat ik gewoon echt geen energie heb. Deze bloed waardes zijn uit gekomen.

Maart 2024: TSH – 5.4
    Vrij T4 – 18
    Mei 2025: TSH – 3.45
    T4 is niet geprikt.
    IgA- 0.68

Heeft iemand misschien een idee wat dit zou kunnen zijn? Mijn huisarts doet niet zo veel, maar ik zit er echt mee.

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)

In maart 2024 waren je schildklierwaarden in ieder geval te hoog.
    Is er geen ander bloedonderzoek gedaan? Vitamines, ijzer, HB, ferritine, leukocyten?

Reageren
    Lola

@John, bedankt voor uw reactie! nee dat is niet gedaan. Alleen IgA en schildklier waardes. Wel is er getest op een aantal allergieën omdat ik ook tweemaal een onverklaarbare heftige allergische reactie heb gehad. Volgens de huisarts was mijn iga wat verlaagd, maar niet zo veel dat het klachten zou geven, en mijn schildklier helemaal in orde. Ik herken wel klachten die passen bij een trage schildklier, maar weet niet of dat mogelijk is. Wat zou u aanraden om te laten testen?

Reageren
    Lola

Uit de test voor allergieën is trouwens niets gekomen.

Reageren
    John (moderator)

Ik zou toch vragen om een uitgebreid bloedbeeld.
    HB, ferritine, ijzer, leucocyten, lymphocyten, vitamine B12, vitamine en foliumzuur

Reageren
Reageer op: Vermoeidheid en meer klachten?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

4 min leestijd

Acne bij baby’s: wat kun je doen?

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.