Zoeken Vraag het forum

Ik ben elke dag moe en me benen zijn snel vermoeid

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hoi ik ben een meisje van 16 en ben elke dag moe al best lang ik slaap gewoon goed. Ongeveer een jaar geleden heb ik bloed laten testen daar uit bleek dat ik vitamine d te kort had daar kreeg ik pillen voor maar heb niet echt het idee dat het werkt. Ik ben nu weer heel moe en ook vermoeide benen, ik fiets bijvoorbeeld heel sloom en als ik het tempo van iemand anders bij hou kost het me moeite en worden mijn benen moe ook heb ik dat soms op school als ik te snel de trap op loop en dan stop in het midden omdat ik dan al uitgeput ben. Heb iets van een maand geleden weer bloed geprikt maar er kwam niks uit. Ook heb ik vaak savonds last van me borst. Ik vind het zelf heel vervelend en ben bang dat er iets is. Maar iedereen zegt dat het door me leeftijd komt en omdat ik veel op mijn telefoon zit. Heeft iemand tips?

25 reacties
    Reageren
    Anoniem

O ja, ik moet ook vaak plassen. Heb een tijdje geleden een blaasontsteking gehad laatst had ik weer het zelfde gevoel maar was geen blaasontsteking. Moet nog steeds vaak plassen en ik blijf steeds het gevoel hebben alsof ik moet plassen ook als ik net geweest ben.

Reageren
    Peter

Als je vaker dan 20 keer per dag moet plassen, dan moet je toch even bij de dokter langs gaan, want dan kan het diabetes zijn. Verder is het verstandig ook even onderstaande test te doen:

https://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/

Reageren
    Anoniem

Wat is hyperventilatie dan precies? En kan het ook nog wat anders zijn?

Wat zijn nog meer symptomen van diabetes?

Reageren
    John (moderator)
    Anoniem

Zou het ook nog iets anders kunnen zijn? Ik ben echt bang dat het niet goed is en dat ik een erge ziekte heb of zo zoals kanker of iets anders. Zou dat kunnen?

Reageren
    John (moderator)

Dat is wel wat ver gezocht….

Reageren
    A

Oké bedankt maar wat zou het wel kunnen zijn het word echt vervelend dat ik elke dag maar moe ben

Reageren
    John (moderator)

Dat is een reden om naar de huisarts te gaan en wat dingen te laten onderzoeken. ik kan daar zo ook geen antwoord op geven. Misschien de ziekte van Pfeiffer of hyperventilatie…

Reageren
    Anoniem

Ik heb al twee keer bloed geprikt daar kwam niks uit alleen dat ik vitamine d te kort kwam

Reageren
    John (moderator)

En is daar wat aan gedaan dan?

Reageren
    Anoniem

Ja heb pilletjes daar voor maar werkt niet echt want ik blijf moe

Reageren
    John (moderator)

Welke pillen heb je ( welke sterkte) en hoelang neem je die?

Reageren
    Anoniem

Er staat: cholecalciferol will pharma

800 ie en het is vitamine d3

Reageren
    John (moderator)

Hoeveel neem je ervan en hoe lang al?

Reageren
Reageer op: Ik ben elke dag moe en me benen zijn snel vermoeid
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.