Zoeken Vraag het forum

Altijd vermoeid

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Tibo

Hallo iedereen

Ik ben nu al een paar maanden non-stop vermoeid. Ook als ik 9+ uur geslapen heb. Als ik wakker word ben ik moe tot ik ga slapen. Ik weet niet waaraan dit zou kunnen liggen. Ik slaap altijd genoeg, ik slik ijzerpillen en vitamine d, maar dit helpt niet.

Iemand die zou weten waardoor mijn vermoeidheid komt?

Met vriendelijke groeten
    Tibo

7 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Is er een bloedonderzoek gedaan? Welke dosering vit D gebruik je nu?

Reageren
    Tibo

Dag Tandor

Ja er is een bloedonderzoek gedaan waaruit bleek dat ik een tekort aan ijzer had. Daarna ben ik ijzerpillen beginnen nemen maar dat helpt niet. Ik neem elke avond 25mcg aan vitamine d.

Reageren
    John (moderator)

Hoe lang neem je de ijzerpillen al?

Reageren
    Tibo

Nu al zeker 2 maanden

Reageren
    John (moderator)

Dan zou ik toch ees teruggaan naar de huisarts om verder onderzoek te doen maar in ieder geval een nieuw bloedonderzoek naar je HB, ferritine en vitamine D

Reageren
    Tibo

Ik zal binnenkort nog eens bloed laten prikken.

Bedankt voor je hulp!

Reageren
    Catootje

Voor de opname van ijzer zijn ook andere stofjes nodig, zoals magnesium, vitamine B/B12 en C, taurine, lysine, molybdeen enz. Stoffen als calcium en fytinezuur remmen de opname van ijzer. Bij vitamine D kan je er ook beter magnesium bij slikken omdat die stofjes samenwerken.

Vermoeidheid kan ook te maken hebben met je voeding. Beter zorgen voor complexe koolhydraten, voldoende eiwitten, vetten en vezels bij elk eetmoment. Soms kan vermoeidheid ook te maken hebben met te weinig eiwitinname. Mensen die weinig of geen vlees eten kunnen ook bepaalde aminozuren, vitaminen en mineralen tekort komen, zoals carnitine. Eventueel medicijngebruik kan ook klachten geven en zorgen voor tekorten aan bepaalde voedinsstoffen.

Reageren
Reageer op: Altijd vermoeid
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.