- Tibo12 december 2017 om 20:56
Hallo iedereen
Ik ben nu al een paar maanden non-stop vermoeid. Ook als ik 9+ uur geslapen heb. Als ik wakker word ben ik moe tot ik ga slapen. Ik weet niet waaraan dit zou kunnen liggen. Ik slaap altijd genoeg, ik slik ijzerpillen en vitamine d, maar dit helpt niet.
Iemand die zou weten waardoor mijn vermoeidheid komt?
Met vriendelijke groeten
Tibo7 reactiesReagerenJohn (moderator)
12 december 2017 om 20:59Is er een bloedonderzoek gedaan? Welke dosering vit D gebruik je nu?
ReagerenTibo12 december 2017 om 21:03Dag Tandor
Ja er is een bloedonderzoek gedaan waaruit bleek dat ik een tekort aan ijzer had. Daarna ben ik ijzerpillen beginnen nemen maar dat helpt niet. Ik neem elke avond 25mcg aan vitamine d.
ReagerenJohn (moderator)
12 december 2017 om 21:10Hoe lang neem je de ijzerpillen al?
ReagerenTibo12 december 2017 om 21:17Nu al zeker 2 maanden
ReagerenJohn (moderator)
12 december 2017 om 21:19Dan zou ik toch ees teruggaan naar de huisarts om verder onderzoek te doen maar in ieder geval een nieuw bloedonderzoek naar je HB, ferritine en vitamine D
ReagerenTibo12 december 2017 om 21:21Catootje13 december 2017 om 20:12Voor de opname van ijzer zijn ook andere stofjes nodig, zoals magnesium, vitamine B/B12 en C, taurine, lysine, molybdeen enz. Stoffen als calcium en fytinezuur remmen de opname van ijzer. Bij vitamine D kan je er ook beter magnesium bij slikken omdat die stofjes samenwerken.
Vermoeidheid kan ook te maken hebben met je voeding. Beter zorgen voor complexe koolhydraten, voldoende eiwitten, vetten en vezels bij elk eetmoment. Soms kan vermoeidheid ook te maken hebben met te weinig eiwitinname. Mensen die weinig of geen vlees eten kunnen ook bepaalde aminozuren, vitaminen en mineralen tekort komen, zoals carnitine. Eventueel medicijngebruik kan ook klachten geven en zorgen voor tekorten aan bepaalde voedinsstoffen.
Reageren