Zoeken Vraag het forum

Pap3A Cin 2…. wel of niet behandelen?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

6 weken geleden kwam uit mijn bevolkingsonderzoek een Pap 3A uit. Na een colposcopie waarbij 1 biopt is genomen (het was een relatief kleine plek) blijkt dat het CIN2 is.
    Ik kreeg dus van de gyn te horen dat ik zelf mag beslissen of ik laat behandelen of niet. Gezien mijn leeftijd zei ze dat ik ‘gerust’ een half jaar kan wachten in de hoop dat het lichaam het zelf oplost.
    Ik twijfel enorm. Enerzijds omdat ik mijn lichaam ook de kans wil geven om het zelf op te lossen. Anderzijds omdat mijn zoon alleen mij nog heeft (zijn vader is onlangs overleden).
    Een maand geleden is de biopt geweest, ik heb toen een week wat licht bloed verloren en daarna niet meer.
    Nu heb ik gisteren voor het eerst weer seksueel contact gehad. Ik was als de dood dat ik zou gaan bloeden, dit was niet het geval, dus ik was blij! Maar vanmorgen toen ik naar het toilet ging, zat er toch wat bloed op het papier…. en heb ik ook wat buikpijn.

Omdat ik rookte (ik ben inmiddels gestopt) begreep ik dat het lichaam het HPV moeilijker kan opruimen. Ik mag pas na 6 maanden een nieuw uitstrijkje, eerder doen ze niet omdat het lichaam de kans moet krijgen om te herstellen.

Wat moet ik nu doen? Toch laten behandelen? Ik was in eerste instantie zeker van mijn zaak… 6 maanden wachten. Maar nu ik toch weer wat bloed verloren heb, begin ik weer te twijfelen….

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Moeilijk om daar advies in te geven…het is toch een beslissing die je zelf moet nemen..ga op je gevoel af…

Reageren
Reageer op: Pap3A Cin 2…. wel of niet behandelen?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.