Zoeken Vraag het forum

Pap3b… ik maak me zorgen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Angsthaas

Hoi,
    Ik ben net 30 geworden en ik heb ik meegedaan aan het bevolkingsonderzoek. Daar kwam uit: hpv positief. Daarna een uitstrijkje bij de huisarts laten maken. Daar kwam helaas pap3b uit en een doorverwijzing naar gynaecologie. Ik maak me ernstig zorgen omdat ik ook klachten heb. Ik heb bloed na vrijen en bruinige afscheiding. Ook heb ik af en toe vage kramp en voel ik een klein bobbeltje op mijn baarmoedermond. Ik weet niet hoe lang ik deze klachten al heb want ik besteedde er weinig aandacht aan en het viel me niet op. Ik las dat er meestal geen symptomen zijn bij een pap3b. Ik heb die wel dus ik stress erg hierdoor. Ik ben op zoek naar geruststellende verhalen. Zijn er vrouwen die ook een pap3b en klachten hadden waarbij het allemaal leek mee te vallen?

1 reactie
    Reageren
    Peter (huisarts)

Ontwikkeling van baarmoederhalskanker gaat erg langzaam. Je probeert het voor te zijn door het bevolkingsonderzoek.
    Als de cellen van de baarmoedermond qua vorm veranderen, kan dat een ontwikkeling richting baarmoederhalskanker betekenen.
    De cellen veranderen ook van vorm als er ontstekingsverschijnselen in de vagina zijn. Dat zou ook bij jou het geval kunnen zijn. Dus als je klachten hebt zou het kweken van de afscheiding misschien ook nuttig kunnen zijn..

Pap3b moet vervolgd worden, verder nagekeken worden. Als de vaginale flora weer rustiger is kan dat ook zo weer normaal worden.

Reageren
Reageer op: Pap3b… ik maak me zorgen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.