- nog een anoniempje19 augustus 2013 om 19:43
Hallo.
Ik zit met een probleem. Vorige week zondag (ja, dat is al een week geleden) heb ik na mijn werk mijn tampon vervangen, maar nu weet ik absoluut niet meer zeker of ik de oude eruit gehaald heb. Ik zit daar al een week over na te denken en krijg het echt niet uit mijn hoofd. Ik heb ook al wat zitten googlen en kwam telkens bij TSS uit. Nu vraag ik me af hoe rap je dat krijgt?
Ik heb zelf ook al gezocht naar de eventueel verloren tampon, maar ik heb niets gevoeld.
Ik voel me al enkele dagen geen 100%, maar dat kan ook examenstress zijn, want ik zit midden in mijn herexamens. Ik ben ook veel te gefocust op symptomen van TSS, waardoor ik telkens als ik me goed voel, me toch weer slechter ga voelen. Dit kan dus gewoon psychologisch zijn?
Ik durf echt niet naar de huisarts en heb daar eigenlijk ook geen tijd voor in de komende drie dagen. Help 🙁
1 reactieReagerenJohn (moderator)
19 augustus 2013 om 21:12Als je een tampon zou hebben laten zitten, zou je dat zeker hebben gevoeld als je met een vinger in je vagina gaat. Ik neem aan dat je wel eens een tampon hebt gezien die vocht opgenomen heeft. Waarschijnlijk zou je het zelfs al gemerkt hebben met het inbrengen van de nieuwe tampon. Zo groot is je vagina niet.
Als je het toxischeshocksyndroom (TSS) zou hebben was je daar wel snel achter gekomen.
Kijk nog eens goed naar de symptomen:
griepverschijnselen (diarree, spierpijn, rillingen)
braken;
zeer hoge koorts;
zonnebrandverschijnselen op de huid;
duizeligheid, desoriëntatie;
lage bloeddruk/tachycardie.
Vergelijk dat nu eens met je eigen klachten.
Examenstress is dus meer voor de hand liggend.Over de huisarts:
je schrijft:
“Ik durf echt niet naar de huisarts en heb daar eigenlijk ook geen tijd voor in de komende drie dagen.”Je zit zelf te denken aan een ernstige aandoening die in sommige gevallen een dodelijke afloop heeft. Maar huisarts, homaar! durven we niet en hebben we geen tijd voor. Pfffff hoe oud ben je eigenlijk? Denk nou eens goed na……
Reageren