Zoeken Vraag het forum

TSS?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • nog een anoniempje

Hallo.

Ik zit met een probleem. Vorige week zondag (ja, dat is al een week geleden) heb ik na mijn werk mijn tampon vervangen, maar nu weet ik absoluut niet meer zeker of ik de oude eruit gehaald heb. Ik zit daar al een week over na te denken en krijg het echt niet uit mijn hoofd. Ik heb ook al wat zitten googlen en kwam telkens bij TSS uit. Nu vraag ik me af hoe rap je dat krijgt?

Ik heb zelf ook al gezocht naar de eventueel verloren tampon, maar ik heb niets gevoeld.

Ik voel me al enkele dagen geen 100%, maar dat kan ook examenstress zijn, want ik zit midden in mijn herexamens. Ik ben ook veel te gefocust op symptomen van TSS, waardoor ik telkens als ik me goed voel, me toch weer slechter ga voelen. Dit kan dus gewoon psychologisch zijn?

Ik durf echt niet naar de huisarts en heb daar eigenlijk ook geen tijd voor in de komende drie dagen. Help 🙁

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Als je een tampon zou hebben laten zitten, zou je dat zeker hebben gevoeld als je met een vinger in je vagina gaat. Ik neem aan dat je wel eens een tampon hebt gezien die vocht opgenomen heeft. Waarschijnlijk zou je het zelfs al gemerkt hebben met het inbrengen van de nieuwe tampon. Zo groot is je vagina niet.

Als je het toxischeshocksyndroom (TSS) zou hebben was je daar wel snel achter gekomen.
    Kijk nog eens goed naar de symptomen:
    griepverschijnselen (diarree, spierpijn, rillingen)
    braken;
    zeer hoge koorts;
    zonnebrandverschijnselen op de huid;
    duizeligheid, desoriëntatie;
    lage bloeddruk/tachycardie.
    Vergelijk dat nu eens met je eigen klachten.
    Examenstress is dus meer voor de hand liggend.

Over de huisarts:
    je schrijft:
    “Ik durf echt niet naar de huisarts en heb daar eigenlijk ook geen tijd voor in de komende drie dagen.”

Je zit zelf te denken aan een ernstige aandoening die in sommige gevallen een dodelijke afloop heeft. Maar huisarts, homaar! durven we niet en hebben we geen tijd voor. Pfffff hoe oud ben je eigenlijk? Denk nou eens goed na……

Reageren
Reageer op: TSS?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

4 min leestijd

Acne bij baby’s: wat kun je doen?

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.