- Jootje12 april 2012 om 20:28
Hallo,
Ik heb misschien een rare situatie:
Ik heb jarenlang overdag tampons gebruikt omdat ik afscheiding erg vies vond en een maandverband/inlegkruisje maar niks vond.
Sinds een half jaartje ben ik met de pil gestopt en heb ik niet meer tampons in als ik niet ongesteld was. Omdat ik ergens ook wel wist dat het niet goed is!
Ik wist ook dat er een tamponziekte (Toxic Shock Syndrome) bestaat maar nooit echt mee bezig gehouden. Nu ik zwanger wil worden ben ik er eens naar gaan googlen omdat ik altijd bang ben geweest om onvruchtbaar te zijn.
Ik vraag me nu af, zou ik het toxic shock syndrome hebben opgelopen doordat ik vaak overdags tampons in had? Of had ik dan echt wel klachten moeten hebben?
En heeft dit verder gevolgen voor mn vruchtbaarheid?Ik vind het nogal een raar en genant verhaal om mee naar de huisarts te gaan dus hoop dat ik hier van iemand deskundig antwoord kan krijgen!
Bedankt alvast!
1 reactieReagerenQuote19 april 2012 om 09:13TSS-symptomen treden bijzonder snel op en zijn vaak extreem. Hoge koorts van vaak meer dan 39 graden Celsius, overgeven, diarree, uitslag die op zonnebrand lijkt, duizeligheid en flauwvallen behoren tot deze symptomen. Niet alle gevallen van TSS zijn echter hetzelfde en niet al deze symptomen zijn altijd aanwezig. Als er een of meerdere van deze symptomen optreden wanneer je ongesteld bent, verwijder je je tampon (als je er een gebruikt) en raadpleeg je ogenblikkelijk een arts.
Reageren