- Laura5 juli 2018 om 15:45
Beste allemaal,
Vorige week vrijdag heb ik een tampon ingedaan. Diezelfde avond besefte ik mij dat ik hem er niet uit had gehaald, maar ik vond hem niet meer terug! Ook onder de douche gezocht. Helaas niet goed genoeg.
Omdat ik erg last kreeg van heftige afscheiding, iets wat ik nog nooit zo erg mee heb gemaakt, ging ik vandaag weer op onderzoek uit. En wat bleek nou… De tampon zat er nog in. 6 dagen later. Het rook echt verschrikkelijk vies. De afscheiding verder is wittig, dus niet geel. Wat volgens mij betekend dat er (nog) geen heftige infectie is?
Ik weet dit niet zeker. Ik maak me flinke zorgen, omdat er een kans is op TSS. De verschijnselen die je zou kunnen krijgen zijn erg vaag in mijn ogen. En het kan ook een tijdje duren voordat je symptonen opmerkt.
Wat kan ik doen? Ik heb een vaginale douche gebruikt om het schoon te spoelen. Ik zit er aan te denken om tabletjes te halen bij de kruidvat die bedoelt zijn tegen candida schimmels. Zal dit helpen?
Ik hoor enorm graag wat ik kan doen buiten de huisarts om, ik handel het liefst zo snel mogelijk!
Alvast bedankt.
Groetjes,
Laura
Tot mijn schrik
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
5 juli 2018 om 17:29Van 1 keer zul je niet meteen TSS krijgen. Maar je zou wel een infectie kunnen hebben. Dan is het toch verstandiger om eerst naar de huisarts te gaan voordat je zelf iets gaat uitproberen waardoor het wellicht erger wordt i.p.v beter
ReagerenCatootje7 juli 2018 om 10:37Spulletjes tegen candida helpen misschien tegen schimmels maar niet tegen bacteriën. Zeker naar je dokter gaan en misschien beter even geen tampons. Bij synthetische tampons ontstaan dat soort infecties eerder omdat die erg gaan broeien.
Reageren