Zoeken Vraag het forum

Tampon, niet zeker

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hoi,

2.5 week geleden was ik ongesteld, ik heb toen getwijfeld of ik mijn tampon van zondagavond er wel uit had gehaald. Maandag was mijn laatste menstruatiedag dus de tampon die ik er maandag had ingedaan daar zat nog wel wat bloed in maar niet meer zoveel.

Ik ben de afgelopen 2 weken nu al aan het nadenken of ik de tampon er nu zondagavond wel of niet heb uitgehaald.

In de bijsluiter lees ik over tss, wellicht dat ik daarom zo paniekerig ben.

Ik heb maandagavond nog eens goed gevoeld en voel echt niks, geen touwtje of tampon. Ik heb sinds die tijd ook 2 keer seks gehad en ook daarbij voel ik niks anders dan normaal.

Nu had ik na mijn menstruatie dat de paniek wel weg zakte maar nu, 2.5 later, voel ik me ziekig.

Ik zou toch iets moeten voelen zitten als de tampon er nog in zit? Ik maak mij druk om tss omdat ik me nu niet lekker voel.

12 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Zo snel krijg je geen TSS en ook geen klachten daarvan

Reageren
    Anoniem

Niet na 2.5 week? Ik vind het zelf erg lang. Het lijkt mij dat een tampon niet kan zoek raken daarbinnen maar ik lees/hoor verhalen waarbij dit wel het geval was. Dat ook die vrouwen dachten dat er niks meer zat.

Moet ik hiermee nog naar de huisarts?

Reageren
    John (moderator)

Ga naar de huisarts en laat het controleren. Dan weet je het helemaal zeker

Reageren
    .

waarheen zou die tampon dan gegaan kunnen zijn? Als je zelf diep gevoeld hebt en niets tegenkomt, wat is de kans dan?

Reageren
    John (moderator)

Die blijft in de vagina. Die nergens anders naar toe.

Reageren
    John (moderator)

Je blijft je er bezorgd over maken, dus ga dan naar de huisarts

Reageren
    .

maar als je dus zelf niet voelt, is het toch bijna onmogelijk dat er nog iets inzit?

Reageren
    John (moderator)

Dat is niet helemaal zo

Reageren
    .

waarom niet? Vanaf wanneer zou je een symptoom kunnen krijgen indien ie er nog inzit

Reageren
    John (moderator)

Omdat je misschien net niet diep genoeg kunt voelen. Ga gewoon naar de huisarts en laat ernaar kijken. Wanneer er symptomen ontstaan kan ik zo helaas ook niet zeggen.

Reageren
    Anoniempje

ik had ook eens zo n situatie op einde van me maandstonden, wist niet meer  of ik een tampon ingestoken had, maar had wel nog bloeding van mijn maandstonden deze laatste dag (slechts enkele uren na het mogelijks insteken van de tampon). Het leek me dan nogal logisch dat het daardoor niet kon, want aangezien het een van de laatste dagen was, was de bloeding niet groot dus dan had de tampon dit zeker wel tegengehouden, nietwaar?

Reageren
    John (moderator)

Dat is een vraag die ik niet kan beantwoorden

Reageren
Reageer op: Tampon, niet zeker
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Anticonceptie en hormonen: welke past bij jou?

4 min leestijd

Hoe groot is de kans op een zwangerschap?

4 min leestijd

Seks tijdens de zwangerschap: wat verandert er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.