- Thea30 juni 2026 om 11:57
Heb dermoidecyste goedaardig op rechter eierstok van 4,5 cm en vleesboom intrumentaal voorkant baarmoeder van maar 3 bij 3.2 cm. Ik loop eigenlijk al paar jaar met klachten. Die ik los vanelkaar zag. En aangezien ik niet snel naar dokter ga, mee door blijven lopen. Mijn ferritine was inmiddels te laag. Vroeg mij af is er verband
Extreme intense vermoeidheid
Hevig vloeien. Vleesboom is vermoedelijk oorzaak. ( slik ik nu tanexamenzuur voor, vloeien neemt inderdaad af. Maar de dagen dat ik vloei zijn toegenomen. Plus veel meer pijn. Ondabks de naprox)
Maagzuur. ( inmiddels maagtabletten voir omdat slikdarm ontstoken zou zijn. Zuur weg, luchtboeren blijft)
Slaap steeds rotter. Tegenwoirdig 2 a 3 keer in de nacht wakker, plassen en na 4 uur slaap ik niet meer in)
Op de dag veel naar wc. Kleine hoeveelhrden enorme aandrang.
Lage rugpijn. Dat vaak eigenlijk uitstraalt hele bekkengebied.
Ik werk met kinderen babies en peuters. Maar tillen en bukken is echt naar. Alles k ijpt samen van binnen.
Darmen. Op zich wel elke dag ontlasting. Maar veel lucht. Dus je voelt aandrang. Komt alleen beetje lucht met klein beetje ontlasting.
Opstaan uut stoel. Ik moet steun geven met armen omdat alles zeer doet rondom de heupen etc.
Passen deze klachten bij zo’n relatieve kleine vleesboom en cyste. Wat is wijsheid.
Eigenlijk voel ik me gewoon niet meer mijzelf. Beetje een emotionele en lichamelijk wrak. Enorm moe, geen energie, altijd pijn. Voel me geen 50 maar 100. Zit het tussen de oren of is het echt. En moet ik gewoon wachten en uitzitten tot ik in overgang ben. Ik vloei nu nog elke 4 of 5 weken. Soms een of twee weekjes later. Maar heb pcos. Dus dat herken ik wel. Of moet ik alles op stress gooien. Doet huisarts beetje.