- Allison1 mei 2017 om 11:43
Ik kan niks op internet vinden over eierstokcysten en verband met vage bekkenbodem klachten zoals, kloppingen / trekkend gevoel in de vagina. Tintelingen rond mijn schaamlippen. Uitstralingspijn naar bovenbeen en onderrug. Zelfs mijn fysio en gyneacoloog vinden mijn klachten niet gerelateerd aan mijn eierstokcyste van 8 bij 5 cm. Iemand anders hier wel ? Wordt er moedeloos van.
5 reactiesReagerenJohn (moderator)
1 mei 2017 om 11:46Het zijn geen klachten die bij een cyste passen. Het is eerder een probleem van je bekkenbodemspieren.
ReagerenAllison1 mei 2017 om 11:50Dat klopt, maar behandeling van bekkenbodem spieren werkt niet. Dweilen met de kraan aan. Het lijkt mij dat zon grote cyste veel organen en spieren/zenuwen verdrukt.
ReagerenJohn (moderator)
1 mei 2017 om 12:15Maar daar krijg je dan toch andere klachten van. Â Het kan wel zo zijn, dat je juist door de cyste je bekkenbodem overspant. Dan is therapie idd dweilen met de kraan open.. Overleg met de gynaecoloog om wat aan de cyste te doen.
ReagerenAllison1 mei 2017 om 18:38Precies, en daarom zoek ik ook lot genoten. Iemand die uit ervaring kan spreken en kan adviseren.
ReagerenCatootje2 mei 2017 om 08:03Bij het ontstaan van cystes spelen zaken een rol als oestrogeendominantie en allerlei tekorten in je lichaam. Bij oestrogeendominantie is het oestrogeen te hoog ten opzichte van het progesteron. Zeker als je hormonale anticonceptie hebt gebruikt kan er een en ander ontregeld zijn in je lichaam. Je kan eens googlen op oestrogeendominantie voor info en wat eraan te doen. Het zou misschien kunnen zijn dat beide klachten dezelfde oorsprong hebben. Goed voor je lichaam zorgen en voor de juiste voedingsstoffen kan wellicht schelen.
Reageren