Zoeken Vraag het forum

Benen verzuren sneller

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik ben café uitbater. Ik speel voetbal en sta in de spits. Als ik moet spurten, verzuren me benen veel sneller of vroeger. Dat extraatje sneller is er niet maar mentaal fris zijn. Me hart slaat soms sneller bij een kleine inspanning . Terwijl me hart dat meestal nooit doet bij kleine inspanning. Dees zomer heb ik al problemen gehad met mij ck . Die stond op 1100 . Ben op reis geweest en ben dan fris terug gekeerd en hij was bijna terug in orde. Bestaat er een toestel omdat te kunnen meten thuis? Zou ik overtraind zijn ?

7 reacties
    Reageren
    Tandor1

Als je CK zo hoog is betekend dat in ieder geval dat er iets niet in orde is met je spieren.(spierweefselbeschadiging)
    Waarom was de CK gemeten?

Reageren
    Anoniem

Snelle verzuring en lusteloos. Kan je dat thuis meten met iets die ck.

Reageren
    Tandor1

Dat kun je thuis niet meten. Daar is bloedonderzoek voor nodig. Ik zou in ieder geval iets rustiger aan doen met voetballen. Je kunt nl ergere spierbeschadigingen oplopen.

Reageren
    Anoniem

Heb in de zomermaanden met de koersvelo gereden en ferm de pees opgelegd. Zou dit de oorzaak kunnen zijn van de spierschade , want ik voetbal namelijk. En niet veel rust genomen in het tussen seizoen.

Reageren
    Tandor1

Dat zou heel goed kunnen. Ik raad in ieder geval aan om een tijdje rust te nemen zodat het kan herstellen.

Is er verder geen behandeling geweest?

Reageren
    Anoniem

Ik heb rust gehad , weekje zonder voetbal en een weekje rodhos gehad en dan heb ik rustig beginnen trainen. Me ck was dan maar 200 meer. Ik denk dat die weer hoger is. Heb die extra versnelling niet. Ze verwacht meer van me.

Reageren
    Tandor1

Twee weken is niet bepaald lang voor een forse peesblessure. Misschien is het goed om een verwijzing te vragen naar de reumatoloog als je steeds terugkerende klachten hebt.

Reageren
Reageer op: Benen verzuren sneller
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.