Zoeken Vraag het forum

Snel vermoeide benen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

Mijn naam is Dirk ik ben 26 jaar en ik al een tijdje last van een probleem. Voor de duidelijkheid zal ik even een korte samenvatting geven van mijn afgelopen jaar.

In de laatste maanden van 2012 kreeg is steeds meer last van vermoeidheid, daarnaast had ik last van duizeligheid en pijn op mijn borst. Meerdere keer bij de huisarts geweest en meerdere keren te horen gekregen dat er niets aan de hand was. Ik maakte me toch erg zorgen en heb daarom in overleg met de huisarts een inspannings-ECG gedaan waar ook niets vreemds uit kwam. Omdat de klachten bleven uiteindelijk een test gedaan op pfeiffer waar uit kwam dat deze ziekte inderdaad zeer waarschijnlijk actief is geweest in de genoemde maanden. Rond dezelfde tijd ben ik er na een bezoek aan de fysiotherapeut achter gekomen dat de pijn op mijn borst vrijwel zeker te maken heeft met een verkeerde houding. Ik was gerust gesteld en de klachten werden minder. Ik had inmiddels zon 8 maanden vrijwel niet meer gesport (terwijl ik dat daarvoor intensief deed, zo’n 6 keer per week). Ik ben het sporten weer gaan oppakken. Na enkele weken heb ik mee gedaan aan een voetbaltoernooi waarna het probleem ontstond waar ik nu nog steeds last van heb.

Ik heb sinds dat toernooi last van zeer snel vermoeide benen. Er is een periode geweest dat ik er al last van had op het moment dat ik ‘sochtends wakker werd. Ik moet tijdens mijn werk relatief veel staan maar dat is tot nu toe nooit een probleem geweest. Dat zijn echter wel de momenten dat ik er het meest last van heb. Tijdens beweging en inspanning (voetbal of hardlopen) heb ik er vrijwel geen last van.

Ik dacht zelf aan misschien een slechte doorbloeding omdat ik soms ook last heb van koude tenen en als ik mijn armen hoog leg (op de leuning van de bank bijvoorbeeld) ik snel een slaapgevoel in mijn vingers krijg.

Ik heb dit toch eens nagevraagd bij de huisarts omdat de klachten bleven en omdat het mij belemmert in mijn werk. Hij heeft even naar mijn benen gekeken om te kijken of hij spataders zag maar vertelde mij vervolgens dat het waarschijnlijk niet aan de aders lag.

Ik hoop dat er op dit forum iemand is die iets van mijn verhaal kan maken en mij misschien wat tips kan geven om de klacht te verminderen.

Alvast bedankt!

3 reacties
    Reageren
    Anoniem
    Anoniem

Een kleine toevoeging: mijn bloeddruk is in de afgelopen maanden meerdere keren gemeten (laatste keer een week of twee geleden) en is altijd goed geweest.

Gr,
    Dirk

Reageren
    Tandor1

[quote]maar vertelde mij vervolgens dat het waarschijnlijk niet aan de aders lag.[/quote]

Waarschijnlijk niet. Maar mogelijk is het dus wel.
    Dat is dus een antwoord waar je ook niet veel mee kunt.
    Ga terug naar je huisarts en vraag een verwijzing voor een vaatonderzoek van je benen.

Reageren
Reageer op: Snel vermoeide benen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

4 min leestijd

Acne bij baby’s: wat kun je doen?

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.