Zoeken Vraag het forum

Langdurige nekklachten

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hoi allemaal,

Ik hoop dat het hier goed staat.

Ik ben nu al een aantal jaar aan het kwakkelen het begon met vermoeidheid & buikklachten en nu is het al een tijdje vermoeidheid en nekklachten.

Ik ben al bij verschillende artsen geweest maar niks wordt gevonden dus misschien kunnen jullie nog helpen. Momenteel loop ik bij een osteopaat omdat deze mijn klachten het meest kan verlichten.

Ik heb nu ong. 1,5 jaar nekklachten en ben hiervoor naar de huisarts, neuroloog, fysiotherapeut, manueel therapeut, cesar therapie en de osteopaat geweest. En er is vrijwel niks uitgekomen.

Bij de neuroloog heb ik een mri scan laten maken van de bovenste wervels (nek) en een röntgenfoto. Hieruit kwam niks raars behalve een lichte scoliose maar dat zit bij ons in de familie. Verder heb ik op aanraden van de neuroloog mijn ogen laten onderzoeken hieruit kwam +0.50 aan beide ogen maar dit zou niet zulke klachten moeten geven.

De klachten die ik heb zijn:
    *Nek- en schouderpijn (ik denk spieren) soms ook in mijn onderrug.
    *vermoeidheid
    *lage weerstand (elk virus dat heerst krijg ik)
    *steken in armen (niet altijd)
    *hoofdpijn (aan een kant, ik denk door mijn spieren. Heb aan migraine zitten denken omdat dit ook in de familie zit)
    *hoge hartslag in rust
    *hoge en snelle ademhaling (krijg ik na 1.5 jaar nog steeds niet lager)
    *spiertrekkingen (denk ik. Heb ik sinds kort. Dan krijg ik jeuk op een bepaalde plek op mijn voet of been en dan gaat dat even bewegen uit zich zelf)

Mijn hartslag was in rust 110-120.

Ik heb mijn bloed kortgeleden laten onderzoeken omdat we niet verder kwamen en ik last bleef houden. Dit waren de resultaten :

*ALAT: 19 (nw: <34)
    *kreatinine: 49 (nw: 49-90)
    *glucose: 5,2 (nw: <7,8)
    *vitamine b12: 270 (nw: 140-600)
    *BSE: 6 (nw: <20)
    *hemoglobine: 9,4 (nw: 7,5-10,0)
    *trombocyten: 450 (nw: 150-400)