Zoeken Vraag het forum

Langdurige nekklachten

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hoi allemaal,

Ik hoop dat het hier goed staat.

Ik ben nu al een aantal jaar aan het kwakkelen het begon met vermoeidheid & buikklachten en nu is het al een tijdje vermoeidheid en nekklachten.

Ik ben al bij verschillende artsen geweest maar niks wordt gevonden dus misschien kunnen jullie nog helpen. Momenteel loop ik bij een osteopaat omdat deze mijn klachten het meest kan verlichten.

Ik heb nu ong. 1,5 jaar nekklachten en ben hiervoor naar de huisarts, neuroloog, fysiotherapeut, manueel therapeut, cesar therapie en de osteopaat geweest. En er is vrijwel niks uitgekomen.

Bij de neuroloog heb ik een mri scan laten maken van de bovenste wervels (nek) en een röntgenfoto. Hieruit kwam niks raars behalve een lichte scoliose maar dat zit bij ons in de familie. Verder heb ik op aanraden van de neuroloog mijn ogen laten onderzoeken hieruit kwam +0.50 aan beide ogen maar dit zou niet zulke klachten moeten geven.

De klachten die ik heb zijn:
    *Nek- en schouderpijn (ik denk spieren) soms ook in mijn onderrug.
    *vermoeidheid
    *lage weerstand (elk virus dat heerst krijg ik)
    *steken in armen (niet altijd)
    *hoofdpijn (aan een kant, ik denk door mijn spieren. Heb aan migraine zitten denken omdat dit ook in de familie zit)
    *hoge hartslag in rust
    *hoge en snelle ademhaling (krijg ik na 1.5 jaar nog steeds niet lager)
    *spiertrekkingen (denk ik. Heb ik sinds kort. Dan krijg ik jeuk op een bepaalde plek op mijn voet of been en dan gaat dat even bewegen uit zich zelf)

Mijn hartslag was in rust 110-120.

Ik heb mijn bloed kortgeleden laten onderzoeken omdat we niet verder kwamen en ik last bleef houden. Dit waren de resultaten :

*ALAT: 19 (nw: <34)
    *kreatinine: 49 (nw: 49-90)
    *glucose: 5,2 (nw: <7,8)
    *vitamine b12: 270 (nw: 140-600)
    *BSE: 6 (nw: <20)
    *hemoglobine: 9,4 (nw: 7,5-10,0)
    *trombocyten: 450 (nw: 150-400)
    *erytrocyten: 5,3 (nw: 4,0-5,0)
    *hematocriet: 0,44 (nw: 0,35-0,45)
    *MCV: 84 (nw: 80-100)
    *RDW: 12 (nw: 11-15,2)
    *leukocyten: 11,1 (nw: 4,0-10,0)
    *TSH: 0,67 (nw: 0,40-4,7)
    *anti cytomegalovirus lgM: negatief
    *anti cytomegalovirus lgG: positief
    *EBV-VCA lgM: negatief
    *EBV-VCA lgG: negatief
    *EBV-EBNA lgG: negatief
    *25-OH vitamine d: 22 (nw: >50)

Voor de vitamine D heb ik ampullen gekregen en die heb ik nu +/- 2 maanden maar ik werk nog weinig verschil. Ik ben iets minder vermoeid.

De rest van het bloed is niks mee gedaan. Er waren wel een aantal dingen verhoogd of aan de lage kant.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Als jullie meer informatie willen stel dan gerust vragen.

8 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Uit het bloedonderzoek kan worden opgemerkt dat je een infectie hebt gehad met het cytomegalovirus. De vermoeidheid kan daar nog steeds een gevolg van zijn.
    Ook andere bloedwaarden wijzen op een infectie. De verhogingen zijn wel maar miniem.

Je vitamine B12 is ook wat aan de lage kant.

[quote]Hieruit kwam niks raars behalve een lichte scoliose maar dat zit bij ons in de familie. [/quote] dat wil dus niet zeggen dat je daar geen klachten van kunt hebben.

Gebruik je medicijnen? Hoe oud ben je? Ben je man of vrouw?
    Wat me opvalt is dat een aantal bloedwaarden die voor de hand liggend zijn niet in het lijstje voorkomen.
    ASAT
    Gamma GT
    T4

Reageren
    Anoniem

Ze dachten dat ik geen klachten kon krijgen van de scoliose.

Ik ben 18 en een vrouw. Ik gebruik alleen de anticonceptie pil en dan die ampullen voor vitamine D.

Reageren
    nn

Scoliose lijkt me last en je hebt al veel gedaan. Weet niet wat de effecten nog zijn van een infectie.
    Kan zijn dat je ook wat andere tekorten hebt, zoals magnesium. Gebruik zelf vitamine B12 zuigtabletten. De meningen zijn er over verdeeld maar bij mij helpt het. Beste is om het eens te laten uitzoeken.
    De pil kan handig zijn maar zeker bij een mindere gezondheid kan het veel klachten geven.
    Electromagnetische velden kunnen ook klachten verergeren doordat het een stressreactie in je lichaam geeft. Denk aan een electrische wekker en wifi.

Reageren
    John (moderator)

Je vermoeidheid zou nog een gevolg kunnen zijn van de infectie met het cytomegalovirus en de vitamine tekorten.

Stress en spanningen kunnen ook nekklachten veroorzaken en ook nog wat andere klachten.. Heb je stress/spanningen?

Doe ook eens de test op:
    http://www.dokter.nl/index.php?option=com_hyperventilatietest

Reageren
    Anoniem

Dat stress klachten kan veroorzaken heb ik gehoord inderdaad. Daar wordt het nu op geschoven. Ik ervaar zelf alleen geen stress. In ieder geval niet dagelijks.

Ik heb de test gedaan en had 40.

Ik heb wel eens een hyperventilatie aanval gehad maar dit was toen ik heel erg gespannen was. Dat was ook de oorzaak denk ik.

Reageren
    John (moderator)

Je hoeft stress niet perse zo te ervaren. Het kan er wel voor zorgen dat je een verkeerde houding aanneemt. Dat kan dan op den duur ook voor nekklachten gaan zorgen.

Hyperventilatie is in ieder geval niet aan de orde. Niet chronisch in ieder geval.

Reageren
    Anoniem

Okee, dat is wel fijn om te weten.

Reageren
    Anoniem

We zijn ondertussen een maand verder en ik heb mijn bloed opnieuw laten onderzoeken voor de vitamine D.

Hierbij zijn ook de standaard dingen en b12 getest.

Alle waardes waren ongeveer gelijk gebleven. Een aantal waardes die licht verhoogd waren zijn nu weer binnen de normaal waardes.

Vitamine D was goed omhoog gegaan naar 70. Ik moet nu dus stoppen met de ampullen.

Verder was mijn leukocyten gehalte wel nog omhoog gegaan naar 14.0 maar dit was niet erg belangrijk ofzo.

Ik merk eigenlijk geen verschil door de vitamines helaas dus dit was niet de oorzaak van mijn klachten.

Reageren
Reageer op: Langdurige nekklachten
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.