John (moderator)
9 februari 2023 om 20:38niet verzekerd te zijn. Dat kan in Nederland alleen als je of illegaal bent, of in de gevangenis zit. Dit is niet helemaal juist. Bij schulden bij de zorgverzekeraar, draagt die dat over aan het CAK die dan premie’s e,d, gaan incasseren via het CJIB. Als dat vervolgens ook niet werkt ben je dus niet meer verzekerd.
Voor illegalen gelden andere regels: ook die zijn van zorg verzekerd via zorg voor ongedocumenteerden ( regeling onverzekerbare vreemdelingen). Huisarts, tandarts of ziekenhuis dienen dan de rekening bij de het CAK in. Huisartsen hebben daar speciale aanvraagformulieren voor.
Voor het overige mag je in Nederland als ingezetene niet langer dan 3 maanden onverzekerd zijn. Moet je naar de huisarts b.v. dan moet je de kosten zelf betalen en kunt die dan daarna als je weer verzekerd bent declareren. Iedereen is verplicht verzekerd: dat wil niet zeggen dat iedereen automatisch verzekerd is. Verplicht verzekerd wil zeggen dat verplicht bent een zorgverzekering af te sluiten. Je kunt zelfs een boete krijgen als je dat niet doetSuus9 februari 2023 om 20:49Ja dat bedoelde ik ook, het stond er alleen niet helemaal goed.
Reageren
Dat wat jij schrijft over schulden bij je verzekering,dan houden ze het in van je loon,uitkering,zorgtoeslag enz. Omdat je na 3 maanden die boete krijgt,dik 400 euro,had pa het over.
Dus ik blijf het een raar verhaal vinden als iemand zegt niet verzekerd te zijnJohn (moderator)
9 februari 2023 om 21:15Misschien bedoelde ze toch iets anders.
ReagerenSuus9 februari 2023 om 21:34Er zijn wel vaker mensen die iets anders bedoelen dan ze zeggen…..
Reageren
Mij te verwarrend als het bijna bedtijd is🥱John (moderator)
9 februari 2023 om 21:44Ik lig er vandaag ook vroeg in in ieder geval. Vanochtend al vroeg op en morgen ook weer.
ReagerenSuus9 februari 2023 om 21:54Morgen is mijn verplichte vrije dag,hoef er niet echt vroeg uit. Maar ga wel op tijd slapen, na twee dagen oefenen ben ik daar meestal wel aan toe.
Reageren
De pup gaat ook vroeg op bed,die is ook moe🐕😴John (moderator)
9 februari 2023 om 22:00Dat kan inderdaad vermoeiend zijn.
ReagerenSuus9 februari 2023 om 22:03Welterusten, namens de pup en mij.
Reageren
Ik ga mn boek pakken en mn bed opzoekenen de pup gaat met Luuk een plas doen en dan zn mand op zoekenJohn (moderator)
9 februari 2023 om 22:11Welterusten
ReagerenJohn (moderator)
10 februari 2023 om 18:51test
ReagerenJohn (moderator)
10 februari 2023 om 19:42test moderator
ReagerenSuus10 februari 2023 om 20:46Laatste poging
ReagerenJohn (moderator)
10 februari 2023 om 21:18Heb je het nu via de link gedaan?
ReagerenSuus10 februari 2023 om 21:23Nee,die link werkte niet en dat andere topic kon ik ook niks meer plaatsen. Weet ook niet wat het is,de hele dag kan ik in alle topics reageren en dan ineens in mn eigen niet meer…
ReagerenJohn (moderator)
10 februari 2023 om 21:25Vreemd… Hoe open je jouw topic eigenlijk?
Reageren