- anoniem2 april 2018 om 18:28
Hoi allemaal,
Sinds oktober zit ik met pijn in mijn knie en kan ik er niet veel mee. Fietsen is niks en lopen ook niet. Fysio is altijd echt een hel geweest qua pijn. Ingetapet maar heeft allemaal niks mogen baten.
Nu een half jaar later weet ik eindelijk de uitslag. Ik heb retropattelaire chrondropatie met mild oedeem laterale femurcondryl (deukje in knieschijf met vocht)
Hiervoor loop ik, omdat de pijn anders echt niet te houden is, met krukken voor verre afstanden. Ik gebruik mijn been wel, mar het loopt lichter en geeft minder pijnklachten.
Sinds vorige week is mijn linkerknie ook al aan de beurt. Ik twijfel of het niet gewoon een overbelasting is of niet, want ik heb er een 4 weken geleden ofzo wel een x last van gehad, maar sinds vorige week iedere dag last van mijn knie. Ik heb wel heel veel op die knie geleund zeg maar en daarom zou ik zelf denken aan een overbelasting, maar wil graag jullie verhalen ook hierover horen.
Het is niet dat ik niks meer met mijn rechter knie kan doen. Ik loop nog een krantenwijk wat in totaal ongeveer 2,5 uur is. Ook fiets ik gedeeltelijk om het een beetje af te wisselen. Ik fiets, omdat deze pijn echt niet fijn is, met 1 been (links). Sommige momenten zijn echt super pijnlijk en de andere momenten denk ik van waarom ik erover piep omdat de pijn dan (bijna) helemaal weg is.
ik vind het alleen best wel raar dat links er ook bijgekomen is. Ik kan nu echt geen trap oplopen met mijn linker knie, omdat dit heel erg pijnlijk is. Van fietsen had ik er niet echt last van en lopen/ zitten is niet erg lekker. Mijn linkerknie klopt ook heel erg veel en is ook een beetje warm. Heb er voor de zekerheid een brace om gegooid voor thuis om te kijken hoe dat gaat.
De hoeveelheid pijn die ik nu heb in mijn linkerknie is nu wel echt overheersender dan rechts, alhoewel die ook toch wel pijn blijft doen.
Ik vraag mezelf af of dit te maken kan hebben met mijn gewicht, want ik heb heel lichtelijk overgewicht. Ik ben denk ik een 7/8 kilo zwaarder dan het maxium gezonde gewicht voor mijn leeftijd.
Ik loop overigens nog steeds bij de fysio, dus zal dit ook even aankaarten, maar wil wel een beetje een idee hebben of dit retropattelaire chrondropatie is (of iets in die richting) of gewoon een overbelasting is.
Ik slaap op een elektrisch verstelbaar bed die ook bij je benen omhoog te doen is. Die staat helemaal voluit en daarop liggen nog 2 best dikke slaapkussens. De rust die ik neem, helpt niet echt voor mijn linkerknie. Fysiotherapie helpt nu wel beter voor mijn rechterknie.
Hebben meerdere mensen dit dat eerst de ene knie begint met pijn doen en daarna de andere knie komt, terwijl je nog steeds bezig bent met het herstellen van je andere knie?
Hoe moet je dit overigens behandelen als je in beide knieën pijn hebt?
Hopelijk kunnen jullie mij helpen!