- Caretta27 juli 2025 om 16:27
Na al wekenlang te tobben jet mijn linkerknie, liet begin juni de rechterknie met een “ knoenk” weten het niet meer aan te kunnen om continue in z’n eentje belast te worden. Mijn knie zag er direct anders uit en de patellapees en kniepees zagen rood en waren ontzettend pijnlijk. Dit werd minder na ern paar dagen maar de knie bleef slecht te belasten. De orthopaed waar ik voor links een afspraak had heeft een foto gemaakt en even snel zijn hand om de knie gelegd. Hij vindt dat de knie prima staat en als de knieschijf eerst anders stond “ nou, dan staat ie nu zo.” Dat heeft hij ook aan de huisarts zo verteld. Voor links heb ik een second opinion gehad inmiddels, deze heeft van rechts ook maar een ct scan laten maken. De knieschijf staat naar de buitenkant gekanteld. Deze hoort juist aan de binnenkant te staan! Heb ik ook expliciet gezegd. Orthopedisch geen mogelijkheden zei hij, de fysio moet stabiliseren.
Nu moet ik dus gaan oefenen met een knieschijf die niet op zijn goede plek staat. Hij zit bovenaan wel in het gootje maar is gewoon helemaal om zijn as geklapt.
Iemand dit ooit weleens gehoord? Ik lees overal dat een verplaatste knieschijf teruggezet moet worden.
Inmiddels heeft deze situatie me al een hamstring gekost en een kuitspier, ook daar deden ze op de spoedeisende hulp helemaal niks mee, alsof dat de normaalste zaak vannde wereld is.
Ik ben inmiddels ten einde raad…niemand helpt me hier mee, ik kan al ruim anderhalve maand vrijwel niks, niet naar boven, niet autorijden, niet werken…3 reactiesReageren
Peter (huisarts)
27 juli 2025 om 23:24“Lateralisatie van de patella” komt veel voor bij “anterior knee pain”, vroeger de ch po ndropathie patellae genoemd. Daar werd vroeger voor geopereerd, maar dat bleek eigenlijk nooit te helpen!
Reageren
Fysiotherapie is echt de enige succesvolle insteek!Caretta28 juli 2025 om 00:04Als er echter een verplaatsing met een duidelijke “ knoenk” sensatie en geluid aan voorafgaat, is er gewoon sprake van een verschuiving van de knieschijf, acuut van mediaal naar lateraal. Als een knieschijf van nature lateraal staat nerm ik uw reaktie direct asn masr dat is niet het geval. De knieschijf is acuut can zijn plek getrokken.
Reageren
Peter (huisarts)
28 juli 2025 om 16:33Dus maar weer terug naar de orthopeed??
Reageren