Zoeken Vraag het forum

Spontaan pijn li. knie op en boven knieschijf?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo allemaal,

Ik zit met een vervelend iets. Ik heb sinds donderdag pijn aan mijn linker knie, zeg maar op de knieschijf aan de rechterkant en rechtsboven de knieschijf. Lopen kan gewoon, maar traplopen (waarbij de knie een te kleine hoek maakt) doet pijn evenals fietsen bijvoorbeeld. De pijn is ontstaan op mijn werk, terwijl ik gewoon achter mijn bureau zat. Ik zie er verder van de buitenkant helemaal niets aan. Als ik op mijn knieschijf en rechts daarboven druk, dan doet dit pijn.

Ik dacht eerst dat het misschien door het zitten een beetje stijf was dus ik ben wat meer gaan bewegen en heb met warme kruiken gewerkt, maar het werd alleen maar erger. Ik ben toen donderdagavond gewoon gaan trampolinespringen en na de les kreeg ik de opmerking dat mijn linkerknie wat dikker was dan mijn rechter. Ik had dit zelf niet opgemerkt, maar hierdoor dacht ik dus nou dan zal het wel wat vocht zijn in de knie. Dus toen ben ik maar begonnen met coolpacks en been hoog. Baat allemaal niet echt.

Nu is het na twee dagen wel ietsjes afgezakt, maar ik heb er nog steeds last van. Ook met het optillen van mijn been (vanuit liggende houding) doet pijn in mijn knie en als ik er kracht op zet, bijvoorbeeld als ik op mijn hurken heb gezeten en op moet staan, vreselijke pijn.

Iemand die zich hierin herkent of die enig idee heeft wat de oorzaak is en hoe dit zomaar ontstaan kan zijn? Ik heb verder geen andere klachten als koorts o.i.d. Ik wil niet direct bij mijn huisarts aan de bel trekken en het eerst even afwachten, maar ik ben toch wel benieuwd of iemand hier een idee heeft.

Ik hoop op een reactie!

Groetjes Lise

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Zonder enig onderzoek, is het moeilijk om daar iets over te zeggen.
    Ik zou aanraden om even bij de huisarts langs te gaan.

Reageren
Reageer op: Spontaan pijn li. knie op en boven knieschijf?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.