- Antonia26 november 2021 om 12:54
Woensdagavond wou ik naar bed gaan, ik stond op uit mijn bureaustoel en bleef toen even staan, ineens voelde het alsof mijn lichaam uit zichzelf mijn rechterknie strekte. Alsof er heel veel gewicht op die knie kwam. Het deed flink pijn, geschrokken boog ik mijn knie, en de pijn was weg. Nu merk ik dat die knie soms weer pijn doet als ik op een bepaalde manier sta. Tijdens lopen/zitten/slapen tot nu toe nergesns last van. Iemand enig idee of dit misschien beginnende artrose is? Ik ben 34, 1.60 meter en 73 kilo.
3 reactiesReagerenSuzan26 november 2021 om 13:06Hoi,
Niemand zal je zonder onderzoek kunnen vertellen wat het wel of niet is…..
Reageren
Je kunt er dus beter even mee naar je huisarts of een fysiotherapeut gaanJohn (moderator)
26 november 2021 om 14:18“Alsof er heel veel gewicht op die knie kwam.” Het is niet vervelend bedoeld maar er kwam ook teveel gewicht op de knie. Je hebt ca 20 kg overgewicht. Als je dus net verkeerd stapt, komt er idd heel veel gewicht op de knie
ReagerenJohn (moderator)
26 november 2021 om 14:27Het kan dus een vorm van overbelasting zijn. Overgewicht geeft extra druk op je kniegewrichten. Artrose is gezien je leeftijd niet zo voor de hand liggend. Je zou met de klachten naar een fysiotherapeut kunnen gaan
Reageren