Zoeken Vraag het forum

24/7 last van mijn knie(holte)

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Sharon

Ik ben een student van 20 jaar en heb inmiddels al bijna 2,5 jaar continue last van mijn rechterknie, met name van mijn knieholte. Inmiddels ben ik aan mijn “third-opinion” toe. Ik deed een sportopleiding en sportte gemiddeld meer dan 20 uur per week. Omdat dat niet meer lukte ben ik ondertussen alweer 2 jaar een andere studie aan het doen.

Ik heb 2x een echo en 3x röntgenfoto gehad. Ook een MRI-scan (met contrastvloeistof) gehad, waar ze achter zijn gekomen is dat er in 1 van mijn kruisbanden een splitsing is ontstaan dus een Y-vorm maar wel goed aangehecht. Later dachten ze dat het waarschijnlijk bij de geboorte al was ontstaan en dat het niet de bron is van mijn pijn. Zelf denk ik dat het komt door een botbreuk in mijn kuitbeen in 2014 en dat ik het niet door heb gehad. En doordat ik op krukken heb gelopen en rust heb genomen het gewoon goed geheeld is.

Ik heb meerder diagnoses gekregen die later weer zijn ontkracht maar dit dachten ze:

* Ontsporing van de knieschijf

* Popliteus Tendinitis

* Y-Vorm in kruisband

* Overstrekking (laatste diagnose – is nog niet ontkracht maar in proces).

Verder qua handelingen:

* Fysiotherapie (oefeningen en massage).

* Hypermobile.

* Dry needling.

* Knie in tapen – 6 week lang elke woensdag (knie “recht” tapen).

* Krukken (in totaal met stop periodes een jaar op krukken gelopen).

Ik slik qua medicatie 2 stuk paracetamol (500 mg) 1 ibuprofen (200mg) en 1 tramadol (50mg) 3 maal per dag. Dit Houdt het stabiel maar ik heb nog steeds pijn. Als ik het vergeet of niet slik, is het niet vol te houden.

Mijn knie is nooit rood of dik geweest, geen traumamoment geweest. De Pijn straalt uit naar het bovenbeen en het onderbeen. Mijn rechterbeen is meestal kouder dan mijn linkerbeen, warmt ook minder snel op. Er is een continue pijn bij zitten, staan, lopen en liggen, ook in de nacht, soms word ik er zelfs wakker van. Ik kan ongeveer 10/15 minuten “goed” lopen, waarna het weer mis is, verder is traplopen ook een uitdaging.

Heeft iemand tips wat ik nog kan proberen qua onderzoek of inzichten. Als je vragen hebt, stel gerust! In ieder geval bedankt!

Reageer op: 24/7 last van mijn knie(holte)
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.