Zoeken Vraag het forum

24/7 last van mijn knie(holte)

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Sharon

Ik ben een student van 20 jaar en heb inmiddels al bijna 2,5 jaar continue last van mijn rechterknie, met name van mijn knieholte. Inmiddels ben ik aan mijn “third-opinion” toe. Ik deed een sportopleiding en sportte gemiddeld meer dan 20 uur per week. Omdat dat niet meer lukte ben ik ondertussen alweer 2 jaar een andere studie aan het doen.

Ik heb 2x een echo en 3x röntgenfoto gehad. Ook een MRI-scan (met contrastvloeistof) gehad, waar ze achter zijn gekomen is dat er in 1 van mijn kruisbanden een splitsing is ontstaan dus een Y-vorm maar wel goed aangehecht. Later dachten ze dat het waarschijnlijk bij de geboorte al was ontstaan en dat het niet de bron is van mijn pijn. Zelf denk ik dat het komt door een botbreuk in mijn kuitbeen in 2014 en dat ik het niet door heb gehad. En doordat ik op krukken heb gelopen en rust heb genomen het gewoon goed geheeld is.

Ik heb meerder diagnoses gekregen die later weer zijn ontkracht maar dit dachten ze:

* Ontsporing van de knieschijf

* Popliteus Tendinitis

* Y-Vorm in kruisband

* Overstrekking (laatste diagnose – is nog niet ontkracht maar in proces).

Verder qua handelingen:

* Fysiotherapie (oefeningen en massage).

* Hypermobile.

* Dry needling.

* Knie in tapen – 6 week lang elke woensdag (knie “recht” tapen).

* Krukken (in totaal met stop periodes een jaar op krukken gelopen).

Ik slik qua medicatie 2 stuk paracetamol (500 mg) 1 ibuprofen (200mg) en 1 tramadol (50mg) 3 maal per dag. Dit Houdt het stabiel maar ik heb nog steeds pijn. Als ik het vergeet of niet slik, is het niet vol te houden.