Zoeken Vraag het forum

Harde val op knie

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Rensi

Begin deze maand ben ik tijdens het fietsen gevallen en ben daarbij hard op mijn knie terecht gekomen. Deze werd behoorlijk dik en blauw maar ik kon nog wel lopen en fietsen ondanks dit wel pijn gaf. Ik heb hier 2 weken last van gehad en sinds deze week had ik alleen nog last als ik teveel deed. Gister ben ik opnieuw gevallen doordat mijn fiets weggleed over natte bladeren en ben ik opnieuw op deze knie terecht gekomen. Al direct was mijn knie erg dik. Omstanders hebben mij geholpen om op te staan, dit kon ik zelf niet meer omdat het teveel pijn deed om mijn knie te buigen. Lopen deed erg veel zeer en fietsen lukte mij niet meer. Ik heb direct mijn knie laten koelen bij een restaurant in de buurt en ben vervolgens door mijn ouders opgehaald. Bij thuiskomst leek mijn knie 3x zo groot en was het bijna paars om de schaafwond heen. De dokter heeft mij meteen laten komen, hij voelde even aan mijn knie en vertelde dat de slijmbeurzen geïrriteerd zijn. Daarnaast vertelde hij dat er niks kapot kan gaan als je op die manier valt, omdat er dan niks kan verschuiven maar klopt dit wel?

Op trappen loop ik stapje voor stapje, ik kan niet fietsen en ook normaal zitten is geen mogelijkheid omdat ik mijn knie niet goed kan buigen. Ik kan niet op mijn buik liggen omdat mijn knie dan steekt/brand, ik word er best naar van. Lopen gaat wel opzich maar ik voel daarbij wel een zeurend gevoel bovenaan mijn scheenbeen en in mijn knie. Ik wilde vandaag aankijken hoe het ging en anders morgen terug gaan, niet erover nagedacht dat het dan weekend is en oud en nieuw ook voor de deur staat. Vandaar dat ik mijn vraag hier stel. Is dit herkenbaar voor meerdere mensen?

John (moderator)

Of er niks beschadigd kan raken, weet ik nog niet zo zeker. Ik zou in ieder geval toch maar teruggaan naar de dokter.

Reageren
Reageer op: Harde val op knie
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.