- Iza4 december 2021 om 23:45
Begin deze week ben ik met de fiets gevallen door de gladheid. Vol op mijn rechter knie. In eerste instantie veel pijn, niet kunnen opstaan (maar het was heel vroeg dus er kwam ook nog niemand langst) eenmaal overeind en op mijn werk ging het eerst wel. Knie even schoon gemaakt en vallen en stoten crème gesmeerd na even gekoeld te hebben. De pijn was fors maar kiezen op elkaar en doorwerken.
2 uur later was het zo dik en stijf dat ik niks meer kon, en de pijn echt ondraaglijk bij belasten of stoten. Ik ben opgehaald en de volgende dag huisarts, foto’s laten maken dat oogde gelukkig goed. Moest minimaal een week rust, en krukken.
Fysio mocht ik afspreken voor minstens een week later, fysio zelf adviseerde 1,5 week later ivm zwelling die voldoende weg moest zijn.Inmiddels bijna een week na de val, gaat het opzich beter. M’n knie en onderbeen zijn blauw. Staan doet geen of nauwelijks pijn, de knie is wel gevoelig bij aanraken. Maar.. ik heb continu het gevoel als of ik door m’n knie zak, en de stand van m’n been vind ik nogal anders dan voorheen. Het kost me nu moeite om mijn been en voet recht te hebben, als ik (met krukken) sta, is mijn knie standaard naar buiten gedraaid.
Ik hoop dat ik me ten onrechte zorgen maak, maar de huisarts noemde dat ze op dat moment geen onderzoek kon doen naar enige vorm van letsel vanwege de hoeveelheid vocht. Ik maak me inmiddels wel zorgen gezien de stand van m’n knie/voet en het gevoel van doorzakken.
Zeker met mijn werk is het echt heel belangrijk dat ik (liever gister dan vandaag) weer goed op 2 benen kan staan.Kan iemand iets zinvol antwoorden wbt mijn zorgen?
En wat is een realistische hersteltijd?
Groetjes
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
4 december 2021 om 23:51Moeilijk om daar zo iets over te zeggen. Er zou dan toch eerst wat onderzoek (fysiek) en wat testen gedaan moeten worden.
ReagerenIza4 december 2021 om 23:58Daar was ik al ‘bang’ voor. Kwestie van geduld tot ik naar de fysio kan dus.
ReagerenJohn (moderator)
5 december 2021 om 00:16Helaas wel
Reageren