Zoeken Vraag het forum

Aanhoudende lopersknie

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Kevin

Beste,

Ik doe al jaren aan hardlopen en altijd zonder problemen. Begin februari liep ik mijn rondje, na 3 a 4 km kreeg ik een stekende pijn aan de zijkant van mijn linkerknie. Ik kon niet meer lopen, wel wandelen. Als ik dan weer wilde lopen kwam de pijn weer op.

Destijds heb ik mijn schoenen vervangen, looppas aangepast, frequentie, rust, eigenlijk alles wat ik kon bedenken.

Op een gegeven moment ben ik naar de fysio gegaan. Bleek een lopersknie te zijn, oefeningen en rust moest het probleem verhelpen. Helaas bleek dit voor korte duur te zijn. Het was wel iets verbeterd maar niet helemaal.

Begin september een halve marathon gelopen. Direct bij de 1e km kreeg ik last. Ik had enorm naar deze wedstrijd uitgekeken en wilde niet stoppen. Ik heb 20 km strompelend gelopen. Wel de finish gehaald 🙂 . Na de wedstrijd heb ik 3 weken rust gehouden en daarna nog 3 weken ivm vakantie. Sindsdien heb ik de pijn bijna continu en in rust. Ik ben ook nog een keer langs een podotherapeut geweest. Blijkt dat mijn linkerbeen korter of heup lager is. Dus zooltjes gekregen in oktober.

Ik heb gisteren een kerstborrel gehad, dus veel staan, vannacht regelmatig wakker gelegen van de pijn.

Iemand ervaring hiermee ? En eventuele behandelingen ? Ik zit te denken om langs de huisarts te gaan maar wil graag voorbereid te werk gaan.

John (moderator)

Je had die halve marathon natuurlijk moeten afbreken… dat was beter geweest.
    Ga idd terug naar de huisarts en vraag een verwijzing voor de orthopeed

Reageren
Reageer op: Aanhoudende lopersknie
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

4 min leestijd

Striae tijdens de zwangerschap: wanneer, voorkomen en welke crème helpt?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.