Zoeken Vraag het forum

Al jaren rugklachten met uitstraling

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem07

Ik heb nu al zeker 9 A 10 jaar klachten aan mijn linkerkant van mijn onderrug zo vlak naast m’n ruggengraat. Ik kan de gevoelige plek ook precies aanwijzen en voel het echt constant soms meer soms minder erge spier/zenuwpijn. Het is echt een gevoel alsof een zenuw ontstoken is of dat er iets tegen mijn zenuw aandrukt. Tevens heb ik al jaren ook erge last aan mijn SI gewricht ook links en onderkant van mijn bovenbeen die grote spier en de spier onder mijn voet. Sinds kort heb ik nu ook vaker last van mijn schouder en nek ook alleen links. En krijg soms aanvallen van draaierigheid met direct erna rare tintelingen in m’n handen die aanval duurt echt kort 2 seconde.
    Ik ben neurologisch onderzocht kunnen niks vinden. Heb röntgenfoto’s gehad waarop alleen lichte scoliose van de onderrug zichtbaar was. Verder geen afwijkingen. Een ct of mri weigeren ze te doen omdat ik volgens de neuroloog neurologisch in orde ben. Ook kan ik gewoon voorover buigen en de grond aanraken. Hierdoor zou het ook geen hernia kunnen zijn? Zo voelt het echter wel. Ik word echt gek van die vervelende zeurende zenuwpijn vooral in mijn onderrug die voel ik al zodra ik wakker ben en nog in bed lig. Ik kan wel gewoon sporten ermee maar autorijden en stil zitten maakt de klachten vaak erger.
    Ik wil echt graag weten wat het is want dit kan niet normaal zijn dat ik altijd zenuwpijn en spierpijn heb. Iemand met dezelfde klachten die het herkent? Ook fysio en osteopaat al gehad helpt ook niks. Massage is wel fijn maar verhelpt het probleem helaas ook niet.
    Tandor wat kan dit zijn en hoe krijg ik de arts zover om toch een mri te doen om de echte oorzaak eindelijk te vinden?

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Een hernia zou in principe te zien moeten zijn geweest op de röntgenfoto. In ieder geval een aanwijzing daarvoor. Dan zou een MRI of CT-scan zinvol zijn geweest. dat is de reden waarom er geen wordt gemaakt. Zenuwpijn zou kunnen. Maar ook het SI-gewricht kan voor degelijke problemen zorgen. Het is een complex gebied, en dat maakt een goede diagnose wel lastig. Vraag aan de huisarts een verwijzing voor de pijnpoli, zodat je van de pijn af kunt komen. De pijnpoli zal dan ook nog wat gerichte onderzoeken doen, om de pijn te achterhalen.

Reageren
Reageer op: Al jaren rugklachten met uitstraling
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.