Zoeken Vraag het forum

Rug pijn

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • harryde

hallo
    ik heb al bijna 4 mnd last van mijn rug
    het zit midden en klein beetje links
    bij huisarts geweest en die zei binnen 5 sec …fysio
    intake gehad bij fysio incl voelen rug en die zei meteen .het zit in wervel/spieren
    De persoon waar ik toen heen ging heeft mij gemasseerd en ging proberen de wervels los te krijgen . …wat niet is gelukt
    kreeg als huiswerk oefeningen mee en ben afgelopen maandag wederom bij haar geweest
    weer geprobeerd mij te kraken/masseren en af en toe voelde ik wat knakken
    maar nu….ik krijg steeds meer pijn 24/7
    kan niet meer nachts slapen
    en mijn werk begint er ook onder te lijden…..
    vraag….wat kan ik doen tegen de pijn ??
    moet ik geduld hebben naar 2 fysio bezoekjes ?
    en wat kan ik zelf doen , om alles in mijn rug los te krijgen ?
    moet ik huisarts bezoek doen en dit vertellen of loop ik kans dat ik weer terug wordt gestuurd naar fysio ?
    ben 53 jaar man
    bedankt

9 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Ik zou toch even terug gaan naar de huisarts voor een fatsoenlijke pijnstiller.Daarnaast even de fysio bellen en aangeven dat je na de behandeling nog meer pijn hebt gekregen

Reageren
    harryde

hallo tandor

Contact gehad met fysio…na behandeling kan er soms 2 dagen nadien nog pijn zijn, en dokter zei , gewoon paracetamol slikken, dus hier moet ik het mee doen…..

viel mij vandaag op dat mijn rug nogal veel knakt bij bepaalde bewegingen, en dat ik te gespannen ben….hoop nu dat ik zsm van deze klachten af ben …zie er nu al tegen op , slapen vanavond……

Reageren
    John (moderator)

Als 1000 mg paracetamol niet voldoende helpt, neem dan 400 mg ibuprofen en 1000 mg paracetamol tegelijk in.

Reageren
    harryde

hallo tandor

Is jou advies , Als 1000 mg paracetamol niet voldoende helpt, neem dan 400 mg ibuprofen en 1000 mg paracetamol tegelijk in…niet teveel van het goede ?

Maar als het zou helpen , dan start ik er meteen mee , p , s het knakken wat ik af en toe voel op de plaats waar het pijn doet …is dat goed/slecht ?

Reageren
    John (moderator)

Het is inderdaad: 400 mg ibuprofen tegelijk met 1000 mg paracetamol. Paracetamol kan met veel andere pijnstillers samen worden om de pijnstillende werking te versterken. Niet vaker nemen dan 3 x per dag.

Over het knakken kan ik zo niets zeggen. Maar het zou eigenlijk niet moeten. Het kan door spierspanning komen…

Reageren
    harryde

Hallo tandor

Gisteren/zonet heerlijk geslapen, alleen vrienden zeiden tegen mij , als je dit elke dag inneemt dan heb je maagbeschermers nodig …is dat waar of kan het geen kwaad 1 x daags voor slapen gaan 1000 mg paracetamol

Reageren
    John (moderator)

Voor paracetamol heb je geen maagbeschermers nodig.

Reageren
    harryde

Dank je , fijn weekend

Reageren
    John (moderator)

Ook voor jou een fijn weekend.

Reageren
Reageer op: Rug pijn
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.