- harryde23 februari 2017 om 06:30
hallo
ik heb al bijna 4 mnd last van mijn rug
het zit midden en klein beetje links
bij huisarts geweest en die zei binnen 5 sec …fysio
intake gehad bij fysio incl voelen rug en die zei meteen .het zit in wervel/spieren
De persoon waar ik toen heen ging heeft mij gemasseerd en ging proberen de wervels los te krijgen . …wat niet is gelukt
kreeg als huiswerk oefeningen mee en ben afgelopen maandag wederom bij haar geweest
weer geprobeerd mij te kraken/masseren en af en toe voelde ik wat knakken
maar nu….ik krijg steeds meer pijn 24/7
kan niet meer nachts slapen
en mijn werk begint er ook onder te lijden…..
vraag….wat kan ik doen tegen de pijn ??
moet ik geduld hebben naar 2 fysio bezoekjes ?
en wat kan ik zelf doen , om alles in mijn rug los te krijgen ?
moet ik huisarts bezoek doen en dit vertellen of loop ik kans dat ik weer terug wordt gestuurd naar fysio ?
ben 53 jaar man
bedankt9 reactiesReagerenJohn (moderator)
23 februari 2017 om 09:27Ik zou toch even terug gaan naar de huisarts voor een fatsoenlijke pijnstiller.Daarnaast even de fysio bellen en aangeven dat je na de behandeling nog meer pijn hebt gekregen
Reagerenharryde23 februari 2017 om 17:12hallo tandor
Contact gehad met fysio…na behandeling kan er soms 2 dagen nadien nog pijn zijn, en dokter zei , gewoon paracetamol slikken, dus hier moet ik het mee doen…..
viel mij vandaag op dat mijn rug nogal veel knakt bij bepaalde bewegingen, en dat ik te gespannen ben….hoop nu dat ik zsm van deze klachten af ben …zie er nu al tegen op , slapen vanavond……
ReagerenJohn (moderator)
23 februari 2017 om 17:14Als 1000 mg paracetamol niet voldoende helpt, neem dan 400 mg ibuprofen en 1000 mg paracetamol tegelijk in.
Reagerenharryde24 februari 2017 om 06:19hallo tandor
Is jou advies , Als 1000 mg paracetamol niet voldoende helpt, neem dan 400 mg ibuprofen en 1000 mg paracetamol tegelijk in…niet teveel van het goede ?
Maar als het zou helpen , dan start ik er meteen mee , p , s het knakken wat ik af en toe voel op de plaats waar het pijn doet …is dat goed/slecht ?
ReagerenJohn (moderator)
24 februari 2017 om 09:24Het is inderdaad: 400 mg ibuprofen tegelijk met 1000 mg paracetamol. Paracetamol kan met veel andere pijnstillers samen worden om de pijnstillende werking te versterken. Niet vaker nemen dan 3 x per dag.
Over het knakken kan ik zo niets zeggen. Maar het zou eigenlijk niet moeten. Het kan door spierspanning komen…
Reagerenharryde25 februari 2017 om 06:31Hallo tandor
Gisteren/zonet heerlijk geslapen, alleen vrienden zeiden tegen mij , als je dit elke dag inneemt dan heb je maagbeschermers nodig …is dat waar of kan het geen kwaad 1 x daags voor slapen gaan 1000 mg paracetamol
ReagerenJohn (moderator)
25 februari 2017 om 09:25Voor paracetamol heb je geen maagbeschermers nodig.
Reagerenharryde25 februari 2017 om 09:40Dank je , fijn weekend
ReagerenJohn (moderator)
25 februari 2017 om 09:53Ook voor jou een fijn weekend.
Reageren