- Anoniem13 april 2020 om 15:51
Hallo,
Ik heb al een half jaar lang last van rugpijn. Ik ben aan het revalideren, omdat ik 3 jaar thuis heb gezeten wegens ziekte en ik nu dus revalideren. Ik moet meer gaan bewegen en dit doe ik ook en volgens de revalidatie arts zou ik meer pijn gaan krijgen in mijn rug en dit gebeurde dus ook. Ik heb nu opeens sinds 2/3 dagen ontzettend veel pijn.. Ik heb mijn rugpijn zitten onderin mijn rug aan de rechterkant en ik loop met een kromme rug, omdat het anders belachelijk veel pijn doet. Ik kan het vergelijken met het gevoel alsof je kramp in je voet krijgt, maar dan in de rug en dan nog 10 keer erger. Ik heb ook ontzettend scherpe steken in mijn rug en dit straalt uit naar mijn kont en lies. Ik heb ook sinds kort een gevoel onder de voet alsof je een knikker bal eronder hebt zitten. Ik weet mij momenteel geen enkele houding aan, want elke houding doet pijn en rechtop staan lukt dus niet. Ik slik diclofenac en paracetemollen, maar dit helpt niet tot nauwelijks.
Ik weet niet meer wat ik moet doen.. heeft iemand tips? Of een idee wat dit kan zijn.
Alvast bedankt!!
5 reactiesReagerenSuzan13 april 2020 om 18:19Hoi,
Je kunt in elk geval de huisartsenpost bellen voor medicatie om je spieren te ontspannen, dat geeft waarschijnlijk al een stuk verlichting.
En de huisarts kan je eventueel verwijzen naar een fysio die spoeddiensten draait, om je spieren wat losser te maken.
Sterkte, groetjes Suzan
ReagerenAnoniem14 april 2020 om 16:06Hallo,
dankjewel voor je reactie!
Ik heb vanochtend zoveel pijn gekregen dat ik inderdaad de huisartsenpost heb gebeld. Ik heb toen 1 spierverslapper gekregen en dit heeft zeker wel wat geholpen. Ik heb zonet gebeld met het ziekenhuis (behandeld arts) en die heeft mij gezegd dat ik veelte veel heb gedaan en nu dus waarschijnlijk spit heb.. Ik krijg de spierverslappers nu meerdere keren op een dag en ik hoop echt dat dit mij gaat helpen, want dit is absoluut niet fijn. Ik kan mij moeilijk ontspannen en merk ook dat ik redelijk bang ben geworden door de pijn en dus heel gespannen beweeg
ReagerenCatootje14 april 2020 om 16:36Pijn kan diverse oorzaken hebben. Misschien een lichte scheefstand van je bekken en je rug. Dan kan osteopathie helpen. Zou vooral ook zorgen voor volwaardige voeding. Misschien een paar voedingssupplementen. Weet niet wat voor ziekte je hebt maar bij veel chronische ziekten spelen er factoren als voedingspatroon, darmflora en tekorten aan voedingsstoffen een grote rol. NSAID’s verstoren je hormoonhuishouding en zorgen, door irritatie van de slijmvliezen voor verlies van vitaminen en mineralen. Overigens beroven andere medicijnen je lichaam ook van belangrijke vitaminen en mineralen.
ReagerenAnoniem14 april 2020 om 17:42Hallo,
Ik heb scoliose, dus inderdaad scheefstand van de rug en bekken. Ik heb sinds ik ziek ben geworden Histamine intolerantie en heb het idee dat dit is gekomen door mijn verandering in leefstijl. De tijden van eten zijn veranderd (later), slaapproblemen en in beweging zijn is ernstig veranderd. Ik heb het idee dat mijn lichaam flink in de war is en daarom nu overgevoelig is voor bepaald voedsel, maar ik zelf heb geen idee of dit mogelijk is. Misschien dat iemand dit weet?
ReagerenSuzan14 april 2020 om 17:54Fijn dat het in elk geval wat helpt!
Probeer echt zoveel mogelijk normaal te bewegen, anders verkrampen je spieren nog meer…..
Groetjes Suzan
Reageren