Zoeken Vraag het forum

Schouderpijn

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Jetze

Beste,

<span style=”color: #141414; font-family: ‘Helvetica Neue’, Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 14.6667px; background-color: #fcfcfc;”>Ik train gemiddeld 4 keer per week en ben een ervaren sporter, tevens werk ik als bijbaan (vrijdag & zaterdag) bij een groothandel waar je veel moet sjouwen. Sinds een halfjaar heb ik erg last van mijn nek en schouders gekregen, dit gaat helaas niet over. Ben inmiddels al bij de fysio geweest voor een aantal dry needling behandelingen en om te rekken en te strekken, dit heeft niet geholpen.</span><br style=”color: #141414; font-family: ‘Helvetica Neue’, Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 14.6667px; background-color: #fcfcfc;” /><br style=”color: #141414; font-family: ‘Helvetica Neue’, Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 14.6667px; background-color: #fcfcfc;” /><span style=”color: #141414; font-family: ‘Helvetica Neue’, Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 14.6667px; background-color: #fcfcfc;”>De pijnklachten heb ik elke dag en dan vooral in mijn nek en trapezes, alles staat op spanning. Ik doe een warming up voor mijn training en rek en strek thuis ook nog, dit heeft nog niet geholpen. </span><br style=”color: #141414; font-family: ‘Helvetica Neue’, Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 14.6667px; background-color: #fcfcfc;” /><br style=”color: #141414; font-family: ‘Helvetica Neue’, Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 14.6667px; background-color: #fcfcfc;” /><span style=”color: #141414; font-family: ‘Helvetica Neue’, Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 14.6667px; background-color: #fcfcfc;”>De houding bij mijn oefeningen is goed, daar ligt het niet aan. Kan het overbelasting zijn? En hoe kom ik hier achter? Ik heb deze week besloten om in de sportschool alleen mijn benen nog te trainen en mijn schouders zoveel mogelijk met rust te houden, is dit goed?</span>

3 reacties
    Reageren
    Jetze (en nu zonder rare tekens)

(nu zonder rare tekens) Beste,
    Ik train gemiddeld 4 keer per week en ben een ervaren sporter, tevens werk ik als bijbaan (vrijdag & zaterdag) bij een groothandel waar je veel moet sjouwen. Sinds een halfjaar heb ik erg last van mijn nek en schouders gekregen, dit gaat helaas niet over. Ben inmiddels al bij de fysio geweest voor een aantal dry needling behandelingen en om te rekken en te strekken, dit heeft niet geholpen.

De pijnklachten heb ik elke dag en dan vooral in mijn nek en trapezes, alles staat op spanning. Ik doe een warming up voor mijn training en rek en strek thuis ook nog, dit heeft nog niet geholpen.

De houding bij mijn oefeningen is goed, daar ligt het niet aan. Kan het overbelasting zijn? En hoe kom ik hier achter? Ik heb deze week besloten om in de sportschool alleen mijn benen nog te trainen en mijn schouders zoveel mogelijk met rust te houden, is dit goed?

Reageren
    John (moderator)

Toch ook maar even aangepast. Er gaat iets niet helemaal goed met de editor.. Excuus hiervoor, maar er wordt aan gewerkt om dat probleem op te lossen…

Het kan inderdaad een vorm van overbelasting zijn. Ik denk dat het goed is om inderdaad even rust tenemen v.w.b. je schouders/armen

Reageren
    John (moderator)

Ik heb een vraag over dat vreemde bericht.

Je hebt als ik het goed heb, een mobiele telefoon gebruik om het bericht te plaatsen. Zou ik mogen weten merk/type dat is?

Reageren
Reageer op: Schouderpijn
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.