Zoeken Vraag het forum

Alle symptomen van Hiv

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • John (moderator)

Huiduitslag van HIV zit over je hele lichaam.
    Zijn de lymfeklieren opgezwollen of zijn ze gewoon aanwezig? Opgezwollen wil zeggen dat ze minimaal 1,5 cm in doorsnee zijn

Hivangst

De twee bij mijn kaak zijn zeker zo groot maar dit is al jaren na ene Pfeiffer infectie is nooit geslonken.

Die ik nu bedoel zijn kleine bobbeltjes ter grote van een erwt denk ik. Echter zaten die hiervoor er niet. Die erwten  voel ik dus bij mijn oksels nek en liezen.

Reageren
    John (moderator)

Bij een HIV infectie zouden het toch echt grote knikkers moeten zijn

Reageren
    Hivangst

Je bedoelt dat ze dan allemaal. Dus overal waar je ze kan voelen zo groot zouden wezen?

Reageren
    John (moderator)

juist

Reageren
    dada

Beste John,

Ik heb vijf weken geleden een onveilig contact gehad. Vaginale seks zonder condoom met klaarkomen. Kreeg na een paar dagen fijt aan mijn vinger, internet noemt dit “herpesfijt”, kreeg 2-4 weken na het contact nachtzweten. Dit was heel duidelijk en is me voor die onveilige sex nog niet opgevallen. Heb vorige week woensdag, dus na 4 weken ineens een blauwpaars vlekje op mijn onderbeen (foto 1) onder de huid. Verdween na een paar dagen, dus ik dacht pfieuw, gestoten, gewone blauwe plek. Maar vandaag ontdek ik tot mijn schrik zo’n blauwpaars vlekje op mijn buik (foto 2 en 3 is hetzelfde vlekje) naast mijn navel. Ik schrik me wezenloos, omdat het precies iets is wat ik bij hiv-conversie of infectie verwacht. Kunnen die vlekjes hiv-gerelateerde idiopathische trombocytopenie zijn? Of hiv-gerelateerde purpura? En wordt dat dan de komende weken nog heftiger?

Groet.

Reageren
    dada

Aan het vorige bericht wil ik toevoegen dat ik vorige week maandag, dus 4 weken na het contact via de huisarts al getest heb op hiv. De testuitslag kwam al na twee dagen terug en hij was negatief. Toen ik vroeg wat voor type test het was zei ze één die hiv-besmetting al na 3 weken kan aantonen. Hoe zeker is die testuitslag dan al? Want pas bij 3 maanden weet je het zeker. Maar als het een test is die acute hiv-infectie aantoont, dan is die met 4 weken misschien net te laat uitgevoerd en als het een vierde generatietest is, dan is het misschien ook nog te vroeg?

Reageren
    dada

En ik moet nog toevoegen, dat ik 19 dagen na het contact een paar dagen hele erge hoofdpijn heb gehad, die niet te bestrijden was met paracetamol. Ik voelde mij gewoon niet fit. Dat was wel vlak voor mijn menstruatie, ik slik de pil. De menstruatie was ook minder zwaar dan anders.

Reageren
    John (moderator)

Dat lijken voor mij geen HIV klachten. Bovendien heb je na 4 weken een betrouwbare test gedaan die negatief was.

Reageren
    Hivangst

Dag John,

Zouden die zweertjes/rode plekjes op mijn eikel/plasbuis ook van lichen sclerose kunnen komen?

Reageren
    Hivangst

En maakt lichen sclerose de kans op hiv groter bij gepijpt worden zonder condoom?

Reageren
    John (moderator)
    John (moderator)

Nee. dat is zeer onwaarschijnlijk en maakt de kans ook niet groter

Reageren
    Hivangst

Dag John.

Als je de hivconversiegriep hebt en opgezwollen lymfeklieren. Gaan deze nadat de conversiegriep voorbij is weer weg? Dus zoals ze eerst waren of blijven deze zo groot totdat je aids zou hebben?

Ik kan zondag mijn 6 weken test doen en word helemaal gek namelijk.

Reageren
    John (moderator)

De lymfeklieren blijven nog een tijdje aanwezig

Reageren
Reageer op: Alle symptomen van Hiv
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.